Alla inlägg under februari 2012

Av Hanna - 16 februari 2012 17:57

Tänk att den här veckan nästan är slut! Det är bara helgen kvar och den brukar ju gå jättesnabbt ;) Sen börjar en ny produktion nästa vecka! :D Det ska bli riktigt kul eftersom att vi har jobbat så mycket med de manus vi ska filmatisera och eftersom att det är en sån lång produktion :) Och så kanske det kommer in lite nya HD-kameror också, synd att man redan har varit foto :P Men det verkar bli en bra och rolig produktion i alla fall :) Längtar verkligen tills på måndag så att jag får reda på vad jag har för roll i det hela den här gången :) 

Och nästa helg bär det av hemmåt!! :D Då börjar sportlovet och jag får komma hem och träffa hela familjen, hundarna och kaninen :) Och så är antagligen kusinerna, en morbror och mormor hemma hos oss också för på lördagen ska vi nämligen dra oss till Arlanda och ta flyget till det svåruttalade Reykjavik. Det ska bli väldigt spännande för jag har agnska länge velat åka till Island och se hur det är där :) Och så är det spännande eftersom att det är första gången mina systrar ska flyga men det ska nog gå bra :)

Men nu känner jag att det är dags att hitta den där kameraladdaren så att jag kan ta en massa fina bilder när jag åker iväg... 

Av Hanna - 15 februari 2012 19:53

Jag trodde att jag hade tappat min mobil idag och var ute och letade efter den i eftermiddags, sen visade det säg att den låg i sängen som som tur var! Jag tänker själv att jag inte är särskilt beroende av min telefon men direkt när den var  borta tänkte jag att jag borde ringa till mina föräldrar och berätta det så att de kunde spärra simkortet... Och så tänkte jag att jag kanske skulle be någon ringa till mobilen så att jag lättare skulle hitta den, och det tänkte jag förstås ringa och säga... När jag insåg att jag inte skulle kunna göra något av det kände jag mig väldigt...naken. Även om jag lätt skulle kunna få tag i folk på andra sett så är det ändå jobbigt när det självklara valet inte finns tillgängligt längre :/ Men nu har jag koll på den igen :) 

Av Hanna - 14 februari 2012 20:52

Just nu saknar jag verkligen våren, tänk att få slippa den tjocka vinterjackan och alla vantar och mössor och få känna hur den sköna vårsolen värmer upp allt runtomkring dig, mmmmm.... Tänk när allting blommar och hur du faktiskt ser asfalten igen och hur gruset knastrar under dina, otroligt snygga, nyinköpta vårskor ;) 

Jag trodde verkligen att våren var på väg för några dar sen för det var så varmt och det droppade från alla istappar som hänger längst hustaken i innerstan men så idag kom det mer snö. Inte för att jag inte tycker om snö det är bara det att det är så jobbigt att det kommer så fin snö här när mina skidor är kvar hemma i Sura ;) Nej jag skulle faktiskt inte bli alltför ledsen om det blir slask och tö i veckan och några plusgrader :) Men just nu ser det ut som att kylan kommer att hålla i sig ett tag till men man kan ju alltid drömma sig bort till gamla fina varma minnen och det är precis det jag tänker göra just nu :) Jag laddar upp några inspirerande bilder så att även du som är helt insnöad på det här med kylan kan känna glädjen i värmen ;)


       

Av Hanna - 14 februari 2012 20:24

Googla namnet Petr Spatina och kolla runt bland de videorna som kommer upp. Du kan även söka på youtube :) Han är riktigt cool och du kommer inte att ångra dig :) Kommentera gärna något om vad du tycker om honom när du har sett vad han gör :) Kan ge en ledtråd och säga att det har med musik och ett väldigt annorlunda instrument att göra :)

Mycket nöje! 

Av Hanna - 14 februari 2012 20:13

Jag hoppas att ni alla har haft en riktigt fin dag idag :) Jag antar att ingen har missat vad det är för dag idag men jag tycker att det inte har varit lika mycket snack om det iår som andra år, eller har jag fel? Och jag har inte sett lika mycket presentbytande som det brukar vara, men det kanske var mer när man var yngre :) Jag fick i alla fall ett väldigt fint kort och en väldigt fin skål :) och så gick jag och köpte lite fina godishjärtan på eftermiddagen också ;) 


     

Av Hanna - 13 februari 2012 18:50

Yes, yes, YES! :D Efter flera veckors återupplivningsförsök har jag äntligen lyckats få tillbaka min kära Ipod till dess ursprungsläge :D eller tja, den kanske inte är precis vad den var innan den stora stormen men den funkar någorlunda i alla fall :) Det var nämligen så att jag var ute och sprang och hade den med mig när det började spöregna och både jag och Ipoden blev dyngsura :( Min pappa trodde att den var död men icke! Den klarade sig vilket bara kan betyda att apple är bäst ;) Åh så lycklig jag är nu, det här är en riktigt bra dag :)

Av Hanna - 12 februari 2012 18:36

Jag känner att det blir många inlägg om Tv-program den här helgen men så får det va, här kommer nämligen ett till! Det är nämligen så att jag håller på att se ifatt alla avsnitt av Jonathan Ross Show, en underbart rolig brittisk talkshow. Den piggar verkligen upp och att sitta och titta på den är nog bland det bästa man kan göra en söndagseftermiddag som denna :) Om du vill se den hittar du den under Humor på SvtPlay, ja jag vet, SvtPlay igen... Men det är riktigt bra! Jag skulle ha svårt att klara mig utan det för det är som dom säger, Tv när DU vill ;) fast det är nog någon annan reklam... Men i alla fall :) Och på humorsidan finns även en del andra goa klipp som Film på minuten, Russian Ipod och telefonsupporten, mycket nöje! Men nej du nu hinner jag inte skriva mer för nu är det dags för ett till avsnitt av showen :) 


Klart slut (för idag i alla fall)

Av Hanna - 12 februari 2012 18:20

Här kommer lite bilder från dagens härliga promenad :)


      

Presentation


HannaNancy

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
<<<
Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards