Alla inlägg under januari 2013

Av Hanna - 31 januari 2013 19:15

Hade som sagt friluftsdag idag, och det började med att vi gick bort till ishallen :) Vi i klassen gick tillsammans för många av oss hittade ju inte :P Väl där snörade vi på oss skridskorna och sen gjorde vi några övningar, bland annat skulle vi åka baklänges... Det gick väl sådär ;) Men jag fick lite hjälp av Melica, utan henne hade jag nog inte kommit särskilt långt :P  Sen skulle vi leka lite, vi började med kramleken då det är någon som är och jagar de andra och när man blir tagen så måste man vänta på att någon kommer och kramar en. Det var kul men lite farligt, det var många som hade svårt att bromsa och använde sig av kramoffren för att stanna... Haha, så det blev en del piruetter ;) Sen körde vi Vem är rädd för svarte man? och stjärnstopp, men här kallades det för röda lyktan... Sen körde vi en lek där vi var uppdelade i två lag och skulle hämta så många band som möjligt från mitten innan de tog slut, och det gick jättebra. Jag var ganska snabb och kunde till och med bromsa in så att jag fick tag på banden. Men sen en gång så ramlade Mimmi, och på nått sätt så ramlade jag också och gjorde illa handleden. Som tur var var skolsköterskan där och kunde ta hand om mig direkt. Sen fick jag inte åka mer... 



På eftermiddagen var vi i bowlinghallen, tack och lov så hade jag gjort illa vänsterhandleden så jag kunde fortfarande vara med och bowla :) Jag spelade med Jonatan, Victor, Linnea och Chuckie. Ett tag så ledde jag, men i slutet kom Victor och Chuckie ikapp... Det var kul i alla fall :)


    

Efteråt gick jag och Mimmi till A7 och jobbade med SVK-filmen. Det är trevligt att sitta och klippa med henne på eftermiddagarna (även om det är hon som sköter själva klippningen) men min hand gjorde ont så ibland var det svårt att koncentrera sig... Melica och Albin var också där ett tag och pysslade med något så vi var inte helt ensamma heller :)



Av Hanna - 30 januari 2013 19:30

Fick en apelsin idag. Av en av ettorna, Maja. Hon tyckte att hon behövde göra något snällt idag så då fick jag den. Hon såg ganska nöjd ut efter det :) Snälla är de, de små ettorna :D

 

De hade för övrigt premiär idag på deras spänningsfilmer, de var ganska bra faktiskt, lite konstiga kanske men det var väl våra också :P Jag skulle bra allt vilja se våra igen, jag har för mig att de var ganska bra, och det var ju den jag regisserade så jag skulle vilja kunna visa upp den också :P

Efter skolan satt jag och Mimmi kvar och klippte i SVK-filmen, hon har ju tagit över lite av klippningen och ska se vad hon kan få ihop av materialet :) Ville var med på håll och coachade lite och hjälpte till. 


Imorgon blir det friluftsdag, vi ska åka skridskor på förmiddagen och på eftermiddagen blir det bowling. Det var meningen att vi skulle åka skidor men eftersom att all snö smält bort så är det inte möjligt...



Av Hanna - 29 januari 2013 22:51

Vi drog igång en musikvideoproduktion i skolan igår och jag ska vara scenograf :) Känns spännande eftersom att det är lite annorlunda mot en vanlig film, man måste lyssna på kunden och förmedla känslan från låten i bilderna, vilket jag hoppas att jag kan hjälpa till med... :) Vi fick ett nytt band idag eftersom att det som vi egentligen skulle ha inte riktigt hade tid att spela in någonting... Men det nya bandet har tid och de är ganska bra de med :) I min grupp är det Daniel som ska regissera, Linnea som är foto, Elias som är produktionsledare, Victor som är scripta/klipp och Alfred som är prod. assistent :) Vi är den enda gruppen som är sex personer och eftersom att vi inte ska ha någon som tar upp ljud så får Alfred vara den som är lite överallt och hjälper alla :) 

Av Hanna - 28 januari 2013 18:00

Det här är slutresultatet av produktionen som jag jobbade med förra veckan, och vi har en tävling om vems film som kan bli sedd flest gånger så se den! Gärna två gånger! ;)


Av Hanna - 26 januari 2013 18:45

Åh vilken seg dag! Jag känner mig så off, jag drömde imorse att jag mådde dåligt men inte vaknade jag utan jag fortsatte att plåga mig själv med att försöka lista ut vad det var... inte förens jag vaknade vid nio kunde jag gå upp och ta en tablett så att det efter en dryg halvtimme försvann... Ah, ibland kan det vara väldigt störande med drömmar... Gick tillbaka till sängen efter det och insåg att det här skulle bli en inomhusdag, inte mig emot. Jag läste halva förmiddagen och pratade med mamma, min söta rumskompis kom in och frågade om jag ville ha varm choklad (vilket jag ville) och sen ägnade jag eftermiddagen åt att se på Game of thrones. Känner mig inte så produktiv men såna här dagar behövs också. Ikväll är jag ensam hemma och tänkte se på The big C som finns på svtplay och sen kanske jag lyssnar på musik och tar det ännu mera lugnt. Om det är möjligt.



Av Hanna - 25 januari 2013 19:30

Gick hemifrån vid kvart över sex imorse och kommer väl hem vid kvart i tolv... Allt för att spänna tandställningen och få ny plast i munnen som hindrar mig från att tugga ordentligt (och tugga på tandställningen, vilket var anledningen till att min tandläkare satte dit dem, han vill faktiskt inte bara plåga mig...) vilket är lite sådär lagom irriterande :P Drygt 410 km har jag färdats också, tur och retur. Båten är inte så farlig, på morgonen sov jag hela överresan och på kvällen hade jag en bra bok med mig. Bussen är lite värre, obekvämt och trångt, men så är det bara en timme också... Promenaden till och från båten är faktiskt ganska trevliga, det är mörkt och varken mycket trafik eller människor ute. Det är väntetiden som är värst, det finns aldrig bra stolar så då sitter man där och får ont i ryggen så när man väl kommer hem så är man stel som en pinne :P 

Den här gången var det väldigt kallt också, tänka sig, så det var inte så skönt att vara ute, då och då var man tvungen att gå in någonstans och värma sig en stund :) Jag är hellre i Stockholm när det är lite varmare, en tio femton grader är helt okej, förhoppningsvis är det det nästa gång jag åker dit. 







Av Hanna - 23 januari 2013 21:30

Vi jobbade på med våra små produktioner idag, de ska vara klara imorgon eftermiddag så vi behövde nästan bli färdiga. Vi slutade officiellt klockan två men alla satt kvar några timmar till, själv gick jag ifrån A7 vid sju men det var några som satt kvar längre. Efter skolan hade vi bestämmt att vi skulle hem till Simon, det blev lite sent eftersom att vi var kvar i skolan så länge men det var det värt. Jag, Chuckie, Albin och Alfred köpte med oss pizzasaker, dricka och kakor och gick hem till Simon och gjorde mat, åt, pratade och såg på film :) Riktigt mysigt och skojsigt var det :)

Av Hanna - 22 januari 2013 21:06


 

Presentation


HannaNancy

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards