Alla inlägg under april 2013

Av Hanna - 20 april 2013 13:50

En av ettorna hade lagt upp den här bilden från dagens tidning på facebook och jag blev så himla ledsen när jag läste det. Det känns så jobbigt att efter allt vi gjort för att få behålla utbildningen och få in nya elever så gick det ändå inte. 


 

Av Hanna - 18 april 2013 19:45


           

Av Hanna - 18 april 2013 19:00

På väg till StDh hände det något kul, vi skulle åka med tunnelbanan och först var det några som försvann på vägen dit, de fortsatte rakt fram när man skulle åkt ner en våning med rulltrappan så de var borta en stund först men sedan fick vi kontakt med dem igen. Sen gick det lite segt med biljetter men vi lyckades komma in i alla fall. Och vi hittade till rätt tåg och kom på ordentligt, det var inga problem. Men när vi skulle kliva av gick det lite för fort så när dörrarna stängdes var både vår lärare och Elias kvar på tåget! Åh vår lärare försökte trycka på någon knapp så att dörrrarna skulle öppnas igen men det gick inte, så hon och Elias åkte vidare till nästa station, haha! Elias såg nästan uttråkad ut när det hände och det såg så himla komiskt ut. Tio minuter senare kom de tillbaka och fick en applåd av oss som väntat för att de hade klarat av att gå av tåget. I tid ;) 


Så nu på vägen hem var det nästan ingen som satte sig ner, förutom Maria som vågade sig på det ;)

     

Hela gänget samlat på Stockholm central, väntandes på bussen :) 



Av Hanna - 18 april 2013 17:15

Det har varit väldigt roligt att vara här idag, det blev inte riktigt som det var planerat men det var bra ändå. Vi började i kostymavdelningen och fick kika på kostymförrådet, vilket var gigantiskt! Det fanns så mycket att titta på och vi hade så lite tid... Där hade man kunnat spendera hela förmiddagen! Jag och Mimmi hade precis listat ut var skorna fanns när det var dags att gå, åh vilken otur! Men vi hann se en hel del i alla fall. 


Efter det gick vi och såg på mim, det var två tjejer som dansade och spelade upp vad vänskap är. Det var väldigt roligt att kolla på, man kände igen sig en hel del :P 


Sen delade vi upp oss, en grupp fick gå och fika och en fick lyssna på Klas Dykoff som skulle berätta om ljud. Jag valde att lyssna på ljud :) Klas har varit på filmgymnasiet och berättat om ljud förut så hälften av det han berättade hade jag hört förut, men det var ändå kul och det är ju bra med repetition :) 


Sen hade vi mer ljud, fast nu var det ljuddesign occh jag fattar ärligt talat fortfarnde inte riktigt vad det var. Vi kom in i ett rum och delades in i två grupper, sen fick vi en låda med en massa olika saker i och så fick vi instruktionerna att vi skulle skapa ljud, som vi sedan skulle spela upp för den andra gruppen. Eh, ja, så alla hitade någonting och så gjorde vi ljud. Daniel använde sig av en toarulle och ett tomt kaffepaket, jag hade nån bjällra, och Philippa satt och sa "Kebab" och Mimmi och Maria sa "Det här gillar jag"... Haha, det hela var väldigt mystiskt :P Monica, vår lärare, kom också in ibland och sa "Mandolin!", när vi skulle uppträda sa hon det så högt och helt i otakt så alla började skratta. Och de spelade in våra ljud också! Så Monica fick det med sig tillbaka till ön så att vi an lyssna på det nästa gång vi har lektion... :) 


Efter det var det i alla fall dags för bio och visning av våra filmer. Det var en del andra filmer som visades upp också så det var inte bara för vår skull, vilket var skönt. Det kändes som att vi hade lyckats ganska bra när man såg vad andra hade gjort, men vi var nog också bland de äldsta som gjort film så det var väl förståerligt. Och så går vissa av oss på Filmgymnasiet men det behöver man ju inte säga ;) Det var en bra och lyckad dag i alla fall :)


 

Av Hanna - 18 april 2013 10:45

Sitter på båten mot Nynäshamn nu, idag blir det en dag med Film- och tvkunskapsklassen i Stockholm och på StDh. Ska bli spännande, vi ska ju visa upp våra filmer som vi gjorde för några veckor sedan. Men dagen innehåller ju också en hel del resande, 6 h båt, ca 2 h buss och så tunnelbana och promenader... Men det ska väl gå :) Den här resan har vi spelat en massa kort, tur att Philippa alltid har en kortlek med sig! Det blir värre på hemvägen när inte hon ska med eftersom att hon stannar i Stockholm så att hon kan åka till London på lördag (orättvist!), då får vi roa oss på något annat sätt :P


 

Av Hanna - 14 april 2013 23:15


 

Av Hanna - 14 april 2013 19:18

Idag har jag städat, och tvättat, för ikväll kommer Emma hit och då kändes det som att det behövdes ;) Känns så otroligt kul att Emma äntligen kommer hit!! :D Ah, gud vad jag längtar, ska gå och möta henne vid coop om en timme :D Senast jag träffade henne var på höstlovet och det var ju ett tag sen... Åh det ska bli så kul! Jag har inte sagt något till någon i klassen förutom Philippa (såklart, hon ska ju bo här) och Jonatan, men nu har både jag och Philippa bloggat om det så det kan ju vara så att någon mer fått reda på det, men det blir nog lite överraskande för en del också :D 


 

Såhär såg vädret ut imorse, det kändes lite som att man var instängd i en bubbla och att det inte fanns något annat än dimma runtomkring en :P Men det blev bättre mot eftermiddagen, soligt och varmt! Det sägs att det kommer mer vårvärme nästa vecka :)

Av Hanna - 13 april 2013 23:15

Idag fyller världens bästa kille 18!!!! Alltså, 18!!! Det är sjukt mycket, tycker jag i alla fall... Det känns så läskigt nu när alla blir myndiga och börjar köra bil och hålla på... Var det inte den här generationen som skulle få vara barn för alltid? Tydligen inte... Tur att jag har ett halvår kvar i alla fall, så att jag har lite tid att förbereda mig ;)


Imorse var jag duktig och var och tränade, men det gick lite segt för mamma hade frågat om jag höll på att bli sjuk igår och jag kunde inte släppa det så jag tog det lite lugnt. Men det var skönt att komma igång med dagen i alla fall :) 

Sen ägnade jag dagen mest åt att läsa en bok som några i klassen läser som en svenskauppgift, Kejsaren av Portugallien. Den är faktiskt bra och inte så svårläst :) Det händer saker i varje kapitell och de är ganska korta så man tröttnar inte :) 


Sen på kvällen kom Philippa och frågade om jag ville ha te, vilket jag såklart ville, sen spelade vi lite kort och så pratade vi. Sen när vi kollade på klockan så var den elva, då var det tre timmar sen hon frågat om teet, var tog tiden vägen? Kul var det att bara ta det lugnt och prata i alla fall, skönt med lite sådana kvällar ibland :) 

Presentation


HannaNancy

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards