Alla inlägg den 12 april 2013

Av Hanna - 12 april 2013 21:00

Idag på film- och tvkunskapen fick vi veta hur våra examinationsuppgifter för den här terminen ser ut och när de ska vara inne, det var ganska mycket som ska göras på kort tid... Och så fick vi en annan uppgift också då vi blev tilldelade ett land som vi ska se en film ifrån och ta reda lite på om landets filmhistoria och lite om en regissör och så. Jag fick Finland, och Maria tipsade om att jag borde se någon film om finska vinterkriget, det ska finnas en del bra sådana så det låter ju bra :) 


På eftermiddagen skulle jag och Mimmi göra klart Svenskan i biblioteket, men jag fick vänta en stund på henne innan hon var klar så då pratade jag, Alfred och Chuckie i estetkorridoren. När vi väl skulle gå tog vi vägen förbi kaffis och där stog det en skyllt om att det fanns gratis våfflor i NV-korridoren, så istället för att svänga till höger mot biblioteket så gick vi rakt fram dit ;) Sen gick vi och träffade Mimmi och Simon och gjorde klar Svenskan :) När vi var klara skulle jag, Simon och Chuckie mot öster så då tog vi vägen genom Nv-korridoren igen... och de stod fortfarande där och gav bort våfflor så då blev vi frågade om vi ville ha varsin till... Ja tack! :D 



Nu på kvällen är jag ensam hemma, Philippa är hos Teddy och Jonatan är hemma för han fyller år imorgon. Det blir till att mysa ner sig i soffan med en godispåse och nackspärr medan Star Wars episod IV går på TV... Inte helt fel faktiskt :) 



Presentation


HannaNancy

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards