Direktlänk till inlägg 5 februari 2015

Bowling och D-nummer

Av Hanna - 5 februari 2015 11:31

Igår eftermiddag träffades en stor del av renholds-avdelningen för en personalkväll, vår första! Det började med en power-point ledd av chefen för logi-avdelningen men såklart krånglade projektorn i tjugo minuter innan vi kom igång... Men det händer ju ganska ofta så man är ju van.
Sen pratade han i alla fall på om företagets motto och kundens behov och förväntningar och vi kollade på statistik från föregående år och nu mm. Det var väl ganska intressant.
Sen gick vi ner till hotellet i samlad trupp och åt hamburgarbuffé. Det var så gott! Sen drack vi varm choklad också innan vi gick ner till bowlinghallen.
Väl där blev vi uppdelade på åtta banor och så bowlade vi i två timmar. I mitt lag var det sex stycken uppskrivna men vi var bara fyra stycken som var på plats och efter en omgång var en av oss tvungna att gå så vi tre som var kvar spelade dubbelt. En i laget tog på sig att coacha mig (inte för att jag var dålig men för att jag hade potential. Tror jag) och det var jättekul! Själv slog han strikes nästan jämt men jag fick in två i alla fall och en del spärrar. Kul med någon som gav en tips och så fick jag high-fives när jag var duktig! Det gick så bra så att vi kom på en tredje plats! Hade dock velat vinna för första priset var middag på Peppes Pizza men jag får nog öva lite mer och ta revansch nästa gång istället.
Vi var i alla fall nöjda med kvällen när vi gick hem!

Fast sen när vi kom hem var Csenge och Filip här och firade Csenges namnsdag och då var vi med och firade lite, spelade bland annat finns i sjön och nått obegripligt kortspel som Filip lärde oss som inte hade någon mening... Haha han blev lite ledsen när vi dissade det, men sen mobbade han vår svenska lite grann och då blev han gladare igen. Det var en kul kväll och jag och Elin var riktigt glada när vi kunde gå och lägga oss för vi hade varit uppe sen fem ju eftersom att vi hade skiduthyrningen på morgonen... Men idag är vi ju lediga och fick sovmorgon så det var ganska lugnt ändå.
Idag ska vi till banken (igen!) för vet ni, jag har äntligen fått mitt D-nummer! Det tog bara två och en halv månad att fixa... Sen när vi är klara där ska vi ut i backen, det var ju några dar sen sist och det ser riktigt fint ut! Ska bli skönt att komma ut.
Imorgon blir det skidåkning efter jobbet, sen kommer Albin hit i helgen plus att jag måste jobba på söndag, men sen nästa vecka är vi lediga ganska mycket så då ska vi till Sälen och hälsa på Simon som är där med sin familj, det ska bli kul att ses igen för det var ju ett tag sen sist! Sen får vi se hur det ser ut med jobb i veckorna, är kanske mest på helgerna nu i sportlovstiderna så man kanske kan ta sig till Sverige en del... Vi får se helt enkelt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna - 10 maj 2015 10:28


Dagarna går så fort här och det ska alltid göras något så jag har knappt tid att skriva ner allt, men jag tänkte att jag skulle uppdatera bloggen lite om vad vi har gjort de senaste dagarna. I fredags så jobbade vi här i stugan, jag och Mange skruv...

Av Hanna - 7 maj 2015 22:45


Idag har varit en klassisk semesterdag, dagen började med frukost med sjöutsikt (från matplatsen inomhus) sedan tog jag en löprunda i regnet,det är tur att naturen är så vacker här annars hade det varit för trisst. Det gick inte så snabbt men det ble...

Av Hanna - 6 maj 2015 14:17

I början av vår Norgeperiod frågade Csenge, en ungersk tjej som bodde i vår korridor, om hon fick ta kort på mig och Elin och jag sa ja. Csenge fotograferar mycket och har utställningar ibland och vill helst kunna leva på det när hon blir äldre, så j...

Av Hanna - 6 maj 2015 10:01


Sitter på ett tåg just nu för jag är påväg ner till Halmstad och sommarstugan i närheten. Ska vara där tillsammans med min morbror och kusin, och antagligen mormor på helgen, och ha semester och träningsläger. Jag kom hem från Norge för en vecka sen ...

Av Hanna - 11 mars 2015 08:52

Det häde ju en till stor sak förra våren, det var ju nämligen så att min yngre morbror gifte sig! Det skedde i Göteborg den 10:e maj förra året och vi åkte ner dit på morgonen samma dag. Väl framme checkade vi in på vårat hotell och bytte om och fixa...

Presentation


HannaNancy

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards