Alla inlägg under juni 2012

Av Hanna - 30 juni 2012 21:45

Har äntligen landat på framsidan i Steninge :) Och startar självklart kvällen med en rasså och chokladdoppade jordgubbar :D



 


Sen tog vi en promenad på stranden och tittade lite närmare på den fantastiska solnedgången, så himla fint! Och jag älskar min kamera som fick med allt det fina ljuset :) Jag har fler bilder men de ska redigeras lite innan jag lägger upp dem :)


 

Av Hanna - 30 juni 2012 13:15

Tar en paus från bilåkandet i Pelles stuga i Karlsborg för att fira honom eftersom att han fyller 90 (!) år och för att hälsa på farmor :) Ett riktigt fint och trevligt stopp på vägen helt enkelt :D Nisse och Zigge får springa runt lite lösa och Fredrik får lite luft och påfyllning av sitt vatten :) Och vi får god mat och fika ;)


         

Av Hanna - 26 juni 2012 20:01

Fick äntligen dra ut min tand idag, gick ju inte igår eftersom att det var strömavbrott... Idag fick jag i alla fall göra det, men jag fick en tid efter lunch och då skulle jag ju egentligen jobbat... :/ Men, men. Är i alla fall glad att jag fick det gjort, även om det gör jätteont i tänderna som är kvar nu efteråt... Och det var hemskt när jag insåg att jag inte skulle kunna äta på några timmar efteråt ;) Jag är öm i tandköttet så det är lite jobbigt att tugga nu med, och då har det ändå gått mer än fem timmar... Hoppas att det blir bättre imorgon :P Den andra tanden ryker på fredag, jag har ingen aning om hur det ska gå att äta då :P Jag ska dit tjugo över åtta så jag kommer antagligen inte kunna jobba på förmiddagen men eftermiddagen ska jag väl klara av...? Vi får väl se :)

Min tandläkare var i alla fall jättegullig och förklarade hur det skulle gå till och frågade om det gjorde ont och satt och klappade mig på armen medan hennes kollega höll i tången och stog och drog i min tand så att hela huvudet åkte med... Min tand såg ut lite som ett S så det var lite krångligt att få ut den :P Den andra tanden är förhoppningsvis lite rakare ;) 



Av Hanna - 21 juni 2012 15:45

Molly och mamma har varit på Parken Zoo idag och kom nyss hem, och med sig hade de en strut med gammeldags karameller, mums! Gott att knapra på och perfekt efter en lång dag på jobbet ;)


 

Av Hanna - 19 juni 2012 22:31

Sitter just nu och tittar på fotboll, och det är ju jättejobbigt! Kan det inte bara vara över så att Sverige kan vinna det här? ;) Brukar inte gilla fotboll men när man väl börjar titta på en match kan man ju inte sluta.... 


Tidigare ikväll firade vi att syrran kommit in på högskolan, grattis! :D Vi grillade och åt glass :) Bara att passa på när Molly inte är hemma eftersom att hon inte gillar grillat... konstiga unge ;) 

Sen satt vi kvar ute på altanen och lyssnade på musik och hade det trevligt :) 


         

Blev lite hungrig såhär på kvällskvisten så jag slängde ihop ett litet mellanmål av turkisk yoghurt, frysta hallon och honung, och riktigt mumsigt blev det :)

Av Hanna - 18 juni 2012 23:09

Jag har en del att skriva om den här dagen, och gårdagen också för den delen, men jag är så trött. Jag hoppas att jag är piggare imorgon... Jag har i alla fall jobbat på riktigt för första gången idag, och det var ganska kul :) Men när jag kom hem var jag helt slut och sov i några timmar :P Ändå har jag mest ritat, ätit och lekt idag, men det kan ju vara jobbigt det med ;) 

Av Hanna - 17 juni 2012 20:00

Tog den tidiga båten tillbaka till fastlandet idag, kunde inte kännas bättre :D känns så bra att äntligen vara hemma igen :) 

Resan gick ganska bra, det var ju tidigt så det gick bra att sova lite ;) Så jag och pappa sov och åt frukost och lyssnade på musik under hela resan. Pappa somnade tillochmed medan han lyssnade på musik, vilket han tydligen alltid råkar göra när han lyssnar på musik i hörlurar :) Haha, han fick några konstiga blickar från barnfamiljen som satt bredvid oss när de hörde den höga musiken och såg att han sov :D Men jag sänkte volymen lite så att de inte skulle störas. 

Till frukosten fick man en hel hög med saker, som mackor, te, kaffe, pålägg, yoghurt, marmelad, juice och ägg. Och jag vet inte varför men jag har börjat älska ägg, det är typ bland det bästa jag vet och jag kan äta det jämt :P Så jag blev förstås väldigt lycklig ;) Men det var ändå inte det bästa, för till sitt ägg fick man även en liten kaviartub, och det kan ha varit det sötaste jag någonsin sett :D Jag satt och beundrade den så länge så till slut frågade pappa om jag ville ta av hans kaviar och ta med mig min hem, vilket jag såklart ville och gjorde, så nu ligger den här hemma och ser söt ut :D 

När vi åkte av båten såg vi något annat som var väldigt sött, en motocyklist med en egen husvagn, en i ministorlek! Jag    var såklart tvungen att få det på bild så att jag kunde visa mamma, som är en riktig husvagnsälskare :)


   


  När vi väl var hemma lämnade vi packningen i bilen och gick in till syskonen och lagade mat istället :) Sen på eftermiddagen kom Micke hem till oss och ville ha muppins, men det hade jag inte hunnit baka några... ;) Eftersom att det började regna så såg vi en film istället för att ta in alla mina väskor, vilket vi tänkt göra. Vi såg Till vildingarnas land, och även om Micke inte tyckte om den så gjorde nog faktiskt jag det, lite i alla fall. Det var en söt och minst sagt annorlunda film :) 

När Micke åkt hem hade vi den årliga skolavslutningsmiddagen, alltså hämtpizza :) Vilket var ett väldigt bra slut på dagen :D











Av Hanna - 16 juni 2012 23:42

Imorgon smäller det! Fem över åtta går båten och jag är mer än redo :) Har packat och städat halva dagen så nu är det riktigt fint här ska ni veta :) Pappa är här och har hjälpt till :) Okej, vi har väl fikat en del också... Och nu har vi precis kommit hem efter att ha varit ute och ätit och sen sett en film på bio, Men in black 3 blev det. Jag har varken sett hela ettan eller tvåan men det behövdes inte, jag förstod ändå :) 

Nu är det dags att bädda och gå och sova, det blir till att gå upp tidigt imorgon ju! :D

Presentation


HannaNancy

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11 12
13
14 15 16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards