Alla inlägg under mars 2012

Av Hanna - 31 mars 2012 09:33

Försökte få liv i min ganska medtagna Ipod idag som vaknat till efter att ha laddat hela natten. Den är fortfarande knasig för datumet var den 1:a januari, men klockan gick väl något sånär rätt. Sen gick jag till fönstret och drog undan gardinerna, och gissa vad jag fick se? Ett tunt snötäcke hade lagt sig över hela gården. Först tänkte jag inte att det var något fel med det, men sen kom jag på att det faktiskt inte borde vara snö ute för det är ju faktiskt vår! Eller är det den 1:a januari...?

Av Hanna - 29 mars 2012 21:43

Denna torsdagen har varit en väldigt konstig dag, jag har själv betett mig lite underligt... Imorse var jag hyffsat trött, att vi hade en kvarts sovmorgon hjälpte inte :p I skolan var jag glad, vi hade bara två lektioner och båda två var hyffsat roliga och intressanta. När jag kom hem (vid tolv :D) tänkte jag ta en liten powernap men det blev en sovstund på två timmar, det här med kärnämnena kör verkligen slut på en! ;) Det var gött det. När jag vaknade var jag ganska bitter för jag visste att jag skulle va tvungen att arbeta lite nu när jag inte hade nå bättre för mig, men jag satte mig i min fotölj ett tag istället och läste lite i min farfars fantastiska bok. För er som inte vet det så handlar den om hans liv och karriär, hur han blev konditor. När jag läste blev jag väldigt inspirerad, och sugen på fika. Så jag bestämmde att jag var värdig lite kaffe å nå gott till så jag gick till stan och köpte gokaffe och en dammsugare :) Men sen när jag fikat klart mådde jag illa och blev träningssugen, så då körde jag lite styrketräning här hemma och lite yoga, det var väldigt kul och då fick jag värsta lyckoruset. Sen tog jag en lång skön dusch och tänkte att jag skulle ringa hem och höra hur dem har det, men det verkade inte som att dom hade tid så jag gick och handlade lite mat istället. Sen gjorde jag mest ingenting, spelade lite wordfeud och kollade facebook och kände mig slö. Sen visade det sig att tjejen som bott i rummet bredvid mitt har flyttat ut, och då kände jag mig värsta övergiven fastän jag själv också har tänkt byta boende, om jag bara kunde hitta något. Så nu är jag ensam tjej i huset :/ Det känns lite jobbigt för hon var den ända jag kunde prata med utan att känna mig stressad och besvärad, men men, det kanske flyttar in någon ny trevlig människa där snart :)

Just nu känner jag att jag väldigt gärna skulle vilja åka hem, men det är bara en vecka kvar innan lovet börjar och det borde jag ju klara :) 

Av Hanna - 27 mars 2012 18:08

Så himla skönt när ens syster - som jag umgicks ganska mycket med när jag var yngre vare sig jag ville det eller ej, men som hellre har umgåts med minstingen sen jag blev en bitter, sarkastisk och oförståelig tonnåring för nåra år sen - skriver om en på sin blogg och säger att hon längtar tills jag kommer hem :) Jag tolkar det som att hon saknar mig och det kan man ju förstå ;) Och då vill jag bara säga att jag också längtar tills jag kommer hem och att jag saknar henne med :) 

Av Hanna - 26 mars 2012 21:35

Fick ett väldigt trevligt samtal idag, som jag tyvärr inte kunde svara på eftersom att jag hade lektion men att lyssna på telefonsvararen var minst lika trevligt. Förresten var det nog lika bra för jag hade inte kunnat säga något exakt om jg kunnat svara :P Men det var i alla fall tandregleraren från Stockholm som rigde och ville att jag skulle boka en tid, yippie! :D Efter två års väntan och ett halvårs förväntan så är det nu snart dags, om jag nu bara kan komma på en dag när jag är ledig och kan åka in till storstan och fixa tandställningen :D Nu vill jag bara ha det gjort så snabbt som möjligt och få det överstökat, det sägs ju att det gör ganska ont ett tag efteråt..? Huga! 

Jag har nyss haft en studiedag så det lär väl dröja ett tag till nästa, men jag hoppas på att hitta en i kalendern inom de närmaste veckorna i alla fall. Att kunna få det gjort innan påsk hade ju varit det bästa, då hade jag haft hela lovet på mig att vänja sig vid den och bli ompysslad och ha något att gnälla på, men det känns ganska omöjligt. Nä det blir nog mer någon gång senare i april eller i maj :) Skönt ändå att det är pågång, jag känner mig mer än redo!

Av Hanna - 26 mars 2012 21:08

Idag började vi med kärnämnena igen, nu är det slut med film för den här terminen. Det kändes otroligt jobbigt att gå upp vid sju (elller sex..?!) imorse och cykla till Säve och börja dagen med 80 minuter matte. Lite bättre blev det när man kom ihåg att vår mattelärare är ganska bra och ganska rolig, och att matten faktiskt inte är helt fel den heller. Att våra andra lärare verkade glada över att se oss igen gjorde inte dagen sämre :) Vi fick nya scheman och genomgångar av kurserna och det kändes som första dagen om igen. Och på ett sätt är det ju det också, vi har ju varit borta på A7 i fem månader så det här blir som en nystart :) 

Nu hoppas jag att veckorna ska rulla på, nästa vecka åker jag hem och veckan efter det är det lov, sen är det nationella prov (usch...) och sen är det inte många veckor kvar till sommaren! :D Jag vet att det är mycket jobb kvar innan vi är där, men det behöver jag inte oroa mig för nu, inte än :) Just nu är det bara att njuta och ha de gött! 


 


En liten härlig vårbild från Reykjavik, men samma fina blommor går att finna runtom i Visby också! 

Av Hanna - 25 mars 2012 11:07

Fullt upp idag, jag har en jobbig uppsats att skriva och så ska jag helst läsa ut en bok. Och kanske är det så att jag ska hem till Emma & Philippa och se reprisen av Grey´s Anatomy, vem vet? :) Det skulle vara trevligt :) Sen tänkte jag ta mig ut i det fina vädret en stund också, kanske en härlig promenad i stan? Och så är det ju våffeldagen idag också, men jag har inget våffeljärn! Så det efterlyser jag nu, om du har ett våffeljärn vill du dela det med mig? ;)Jag hoppas på ett snabbt svar :D Annars är det inte så mycket mer som händer idag. Men jag tycker själv att jag redan har mer än tillräckligt att göra ;) 


Av Hanna - 22 mars 2012 21:04

Idag var det dags för den stora premiären, vår första livesända och vår första riktiga produktion :) Det var väldigt spännande, jag hade fjärilar i magen hela morgonen. På morgonsamlingen övade vi på hur vi skulle stå när vi presenterade våra filmer, också fick vi veta vilka som skulle prata mer än produktionsledarna. Sen bar det iväg till produktionsrummen där vi stod och förberedde och tränade på våra vackra tal :D Vi stod med en rosa penna som mick och låtsades att vi stog framför publiken, det var bra träning ;) 

Sen var det dags för sändning och vi intog visningssalen :) Vi började med att se tvåornas musikvideos, och de var riktigt bra. Sen var det vi, tur att våran film inte var den första som visades så att vi kunde titta på gruppen innan och se hur mycket vi behövde säga ;) Efter den filmen (som var riktigt bra) var det vår tur, och jag tycker att det gick bra :) Fast det var lite läskigt att stå där framför publiken och veta att det var massor som tittade på webben också. Senare har jag fått kommentaren att jag pratar annorlunda när jag pratar inför publik, gör jag verkligen det?


När vi sett alla filmer var det lunch och då kom vi fram till att det var en väldigt bra dag idag, och det höll i sig :) Sen på eftermiddagen gick vi igenom filmerna, bit för bit, och kritiserade dem. Alla fick både bra och dålig kritik. Det var väldigt kul och vi disskuterade filmerna nästan hela eftermiddagen, ibland kom vi in på annat :p Sen blev jag utvald och fick berätta vad alla har lärt sig under den här produktionen, vilket var svårt men jag tror att jag klarade mig bra :)


Efter skolan gick jag, Emma och Linnea till coop och köpte glass, sen gick vi där i vårvärmen och bara njöt av hur vackert det är i Visby. Vi gick ner till botaniska trädgården en sväng och tänkte ut olika filmidéer. Sen gick vi vidare till almedalsbiblioteket och hyrde en film :) Sen tog vi en sväng runt dammen i almedalen innan vi gick upp mot Emmas lägenhet. Men innan vi gick dit gick vi in i några mysiga affärer och tittade på gamla burkar, askar och annat kul. Jag köpte en otroligt fin ask med pintpastiller och Emma hittade lite coola bokmärken. Sen pratade vi lite om vårt gemensamma intresse för gamla coola saker (som jag har fått sedan jag började umgås med Emma) och tog oss hem till Emma för att kolla på filmen, men den funkade inte så vi fick se en annan :P Men det var bra så det gjorde inget :) Den vi först hade tänkt se var Blue Velvet för vi hade hört något om den, men vi kom inte ihåg vad men vi trodde att det var något om att den var bra :) Ska försöka se den morgon istället :)


Det har i alla fall varit en underbar dag och jag hoppas att imorgon blir lika bra, fast då ska vi skriva massa utvärderingar i skolan (vilket jag avskyr) och ha en liten avslutning :) För det är ju nämligen så att filmperioden tar slut nu och att vi är klara med den delen tills nästa termin.... Lite sorgligt faktiskt :/ Men vi har ju imorgon kvar innan vi måste tillbaks till Säve, och vi börjar ju dagen med sovmorgon så det blir nog en bra dag trots allt ;) 






Av Hanna - 21 mars 2012 22:48

Imorgon klockan tio kommer våran premiär att live-sändas på filmgymnasiets hemsida, så jag hoppas att ni tar er tid och ser på den ;) Jag kommer själv att presentera vår film, Änglavakt, vi får väl se hur det går... Det känns lite läskigt men jag tror nog att det kommer att gå bra :) 

Presentation


HannaNancy

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards