Alla inlägg den 6 mars 2012

Av Hanna - 6 mars 2012 21:17

Det kan möjligtvis vara så att vi har de bästa skådespelarna man skulle kunna få tag på till de rollerna som medverkar i våran film, de är nämligen helt underbara :)Idag på inspelningen var det så att flera av teamets ögon tårades i våra o så sorgliga scener. För om jag inte har berättat det redan så ska ni veta att den film som vi håller på att göra nu handlar om en man vars frus död han försöker komma över, med hjälp av sin hjälpsamme lillasyster. Det är många väldigt fina scener i den :) Jag hoppas verkligen att det blir bra, själva produktionen har hittils gått väldigt bra i alla fall :) Nu är två av fyra inspelningsdagar avklarade och det känns som att vi kommer hinna med allt vi ska hinna med innan tiden tar slut. Idag var det med nöd och näppe vi klarade av alla inställningar (unika bilder), mer eller mindre 30 stycken. Tack vare våra proffsiga skådisar och duktiga team så klarade vi det, även om vår lärare trodde att det var omöjligt! :)


Ps. Rubriken kommer från vår alldeles egen fotograf Emma Rengholt, hennes kloka ord finns på en av de många lappar som hänger på anslagstavlan i vårat produktionsrum som finns där för att lätta upp stämningen i stressande tider :)

Av Hanna - 6 mars 2012 21:05

Trodde inte att det skulle bli så mycket spring ute idag så imorse bestämde jag mig för att skippa vinterjackan och mina vinterkängor och ta lite vårigare ytterkläder (dock inte vårigre halsduk och vantar, då vet jag inte om jag skulle klarat mig). Men såklart var jag tvungen att gå en hel del, det började med att jag såklart glömt min telefon och min plånbok hemma i den andra jackan så att jag fick lov att gå tillbaks hem när jag nästan var framme vid skolan, och så var det ju så att vi skulle vara där tidigare än vanligt och då är det klart att jag blir sen... Sen var jag tvungen att gå till inspelningsplatsen (dit jag för övrigt inte hittade själv, tack och lov så hade jag Freja den fantastiska med mig), och innan det hem till mig igen för jag hade såklrt glömt lite rekvesita jag sklle ha med mig också :P Sen uder dagen var det ju mitt uppdrag att fixa mat till våra underbara skådespelare, så då blev det en lagom lång promenad till coop också :) Men sen var det i alla fall bara hemvägen kvar och nu kan jag ju vila hela kvällen :) Men det känns verkligen i fötterna att jag har "nya" skor, de är väldigt ömma men jag hoppas att det blir bättre imorgon för då blir det mer spring :)

Presentation


HannaNancy

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards