Alla inlägg under december 2014

Av Hanna - 11 december 2014 11:32

Igår gick jag och Elin upp klockan fem (!!!) för klockan sex skulle vi börja jobba på skiduthyrningen. Dock så är det knas med kortsystemet så vi kom såklart inte in... Det var sagt att felet skulle vara löst efter helgen men tydligen inte :P Men istället för att gå och lägga oss igen så kom Elin på att vi i alla fall kunde ta toaletterna och omklädningsrummet som vi har nyckel till att öppna, så det gjorde vi! Det var faktiskt ganska skönt att vara ute så tidigt, det var bara vi och plogmaskinen och tjugo centimeter nysnö, härligt! Sen kom vi hem igen till klockan sju och fick besked om att vi kunde ta skiduthyrningen på eftermiddagen istället.
Under dagen passade vi på att se på prisutdelningen av Nobels fredspris, det var kul att se och båda talen var väldigt bra och inspirerande.
Sen på eftermiddagen gick vi och städade skiduthyrningen, jag dammsög den här gången och jag måste erkänna att dammsugaren är förskräcklig... Den är alldeles för kort och så lossnar munstyckes-delen från slangen hela tiden om man inte håller i den... Men annars så gick det bra.
När vi kom hem igen så duschade vi och lagade mat och sen såg vi på Nobelmiddagen hela kvällen. Det är så kul att se alla människor och intervjuerna med pristagarna och deras tal. Och blommorna och maten! Elin och jag blev så avundsjuka på desserten så vi slängde desperat ihop en smet till improviserade chokladbollar av det vi hade hemma. Det blev faktiskt riktigt gott men vi orkade inte rulla dom så vi åt det direkt ur varsin skål, sen var vi nöjda!

Av Hanna - 9 december 2014 21:06

Igår var det kick off för alla oss som ska jobba här i Trysil i vinter, vilket var trevligt! Vi var fyrahundra personer i en konferenslokal och så var det en massa personer som höll tal och informerade. Och Björn vadhannuheter som är med i Smala Susie var där och underhöll oss och han var riktigt bra! Vi kom dit vid fem och så höll det på till halv åtta tror jag och efter det var det mat som gällde och jag och Elin kom överens om att vi skulle ät mycket kött och grönsaker för det har vi inte så mycket hemma :P och så skulle vi bli väldigt mätta! Och det var jättegott, det var bara plockmat så det var snittar och friterade lökringar och mozzarella och pizzabitar och kycklingben och massa gott! Efter maten hängde vi i sportbaren och träffade killarna som jobbar på skiduthyrningen där vi städar och de pratade om att vi fick fråga dom om saker och att vi borde heja på fotboll... Och sen vet jag inte riktigt vad de sa för det var hög musik plus norska vilket inte är en bra kombination men det var en del snack om konstsim och annat trams som var väldigt underhållande! Sen gick jag och Elin hem så att det inte skulle bli alltför sent, vi jobbar fortfarande på det där med att somna tidigare...
Idag var jag dock duktig och gick upp klockan sex och drack te och tvättade, sen råkade jag ju somna igen vid halv nio men så kan det ju gå när ingen annan vaknar och umgås med en... Hehe. Elin kom i alla fall upp till slut och så tog vi några timmar i backen och det var soligt och fint idag!! Men det var också en snökanons-dag så man fick se upp lite, jag råkade själv åka igenom ett snömoln en gång och fick en inte helt trevlig slänga snö i ansiktet...

Av Hanna - 7 december 2014 23:15

Förutom all snö har vi idag också pyntat inomhus med lampor och glitter och julgranskulor! Anna blev helt lyrisk och satte på sig en tomteluva och fixade till allting medan hon berättade att hennes dröm är att bli tomtens fru. Bra dröm tycker jag.

Av Hanna - 7 december 2014 08:46

Halloj! Jag gick upp klockan åtta imorse, skulle egentligen behövt gå upp vid sju för jag och Elin försöker ställa om dygnet lite så att vi lägger oss tidigare och kan gå upp tidigare, men tja det har väl inte varit så lyckat den här helgen :P men ikväll somnar jag nog tidigare för idag ska vi både åka skidor och jobba! Så imorgon ska jag nog kunna ha sovit klart till klockan sju. Det är idag jobbet drar igång på riktigt, från och med nu jobbar vi enligt schema och när vi inte har fasta timmar ska vi försöka städa så mycket hytter det går! Och resten av tiden ska vi åka skidor såklart!

Idag är det ju andra advent också och då känns det extra mysigt att få vara här där det verkligen är vinter och mycket snö! Just nu sitter jag i korridoren där internet är bäst och tittar ut över Trysil och bergen och alla snötäckta träd. Det snöar också så det är väldigt mysigt. Snart ska jag gå in till oss igen och ta en kopp te medan jag väntar på att Elin ska vakna... Sen blir det backen!

Så här såg det ut i backen igår, hoppas att det blir lika fint idag!

Av Hanna - 6 december 2014 15:17

Hej! Jag tänkte att det kanske är dags att lägga upp en önskelista inför julen, det är ju trots allt december så det är väl på tiden. Tanken var att den här listan skulle bli supercool med bilder och sånt men mitt internet här är så himla dåligt så jag blir glad om jag ens kan klara av att lägga upp det här inlägget... Jag är i Norge förresten! Jag och Elin flyttade hit i veckan och nu bor vi här i en korridor tillsammans med tre andra tjejer, men det kommer fler människor och i januari kommer vi att vara sju stycken här. Jag och Elin ska jobba här (som är Trysil) hela säsongen som håller i sig till slutet av april och när vi är lediga så åker vi skidor! Målet är att jag ska åka lika bra som Elin när säsongen är slut och jag har ju fem månader på mig så jag hoppas att tiden ska räcka till. Meeeen åter till önskelistan nu då. 


I år så önskar jag mig tre saker. Eller alltså nä, men jag önskar mig saker i tre kategorier. En av kategorierna är saker jag behöver, som tunna ullstrumpor att ha i pjäxorna, ett färgglatt underställ (så att jag inte blandar ihop det med någon annnans. och för att det är snyggt), myrolja (till naglarna, bästa som finns), stöd till körkortet och annat sånt som är bra att ha när man bor i fjällen och städar/åker skidor/slappar hela tiden (och behöver ta körkort när man kommer hem igen). 

Kategori nummer två är saker som jag kan använda. Som till exempel en kokbok om hur man gör muggkakor (vi har inte så mycket val här i vårt lilla kök), en frotté-badrock, duschcréme, konsertbiljetter, en stor halsduk, en tjock senapsgul stickad tröja, hårinpackning, en fin färgglad blus, en stooor hårddisk, böcker (maze runner t.ex.), filmer, tv-serier, tjocka varma leggins. Sånt som jag tycker om som jag kan använda mig av helt enkelt. 

Den tredje kategorin är välgörenhet, för om man har svårt att komma på något så blir jag väldigt glad av att få vaccin eller vätskeersättning eller något annat nyttigt som ges till människor som verkligen behöver det. För själv har jag ju faktiskt det mesta :) 

Presentation


HannaNancy

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards