Alla inlägg under november 2012

Av Hanna - 30 november 2012 19:48

Gjorde en favorit i repris och gjorde en skål fruktsallad av det som blev kvar från igår :) Ska ta en kopp te nu också och hoppas det får mig att må lite bättre :)

Mat
Av Hanna - 30 november 2012 15:54

Är snuvig och sitter därför och myser i soffan. De visar ensam hemma 2 på fyran och det känns så... juligt :) Det börjar bli kallt på riktigt ute nu och det har till och med kommit lite snö, fast det är ingenting som ligger kvar tråkigt nog.

Av Hanna - 29 november 2012 19:45

Det känns som att jag är påväg att bli sjuk, har ont i halsen och känner mig allmänt seg. Men jag kan inte bli sjuk på riktigt! Får ta det lugnt i helgen och vila upp mig, sen är det bara tre veckor kvar av skolan som man måste klara av :D Sitter och tycker lite synd om mig själv nu så jag gjorde en liten vitaminkick i form av en fruktsallad tillsammans med lite hallonkesella och mörk riven apelsinchoklad. Mumma! 

 

Av Hanna - 27 november 2012 21:08

På mitt utvecklingssamtal som jag och mamma var på veckan innan höstlovet så sa min lärare det gamla vanliga, att jag är duktig och att det inte är några problem med mig. Det är sånt som vi alltid får höra, men förut var det med att jag borde prata mer men det gör jag nu, mer eller mindre. Efter ett tag kom det fram att det var en sak jag kunde bli bättre på, och det var att våga göra saker jag inte riktigt har koll på och lita på mig själv. Det var något som fastnade hos mamma och ända sen dess vill hon att jag ska våga göra saker jag inte vågat förut. Det började med att jag på båten hem satt med en sax och klippte sönder mitt sim-kort så att det skulle passa i min nya telefon, nu funkade ju det i och för sig inte och jag fick vara utan telefon ett tag men då fick jag ju gå ensam och byta det senare, vilket också var nått nytt för mig. 

Och sen när Simon fyllde år och det på kvällen blev så att vi skulle spela laserdome så backade jag inte ur som jag antagligen skulle ha gjort ett år tidigare utan jag var med fastän de skrämde mig innan och sa att det skulle göra ont när man blev skjuten...! Haha, jag va jätterädd innan med det var superkul även om de andra var mycket bättre :D Så coolt, jag måste göra det med Julia någon gång... 

Vi var ju i Karlskrona också och spelade in en reklamfilm och då fick jag vara med och kasta loss (vilket är med på film!) och så fick jag styra båten! Det kändes så coolt, visst var jag nervös med det är så kul med båtar :D Nu funderar jag på att ta den där skepparexamen som mamma har pratat om, förut var jag lite mer tveksam :) Skulle vara kul att göra det med kusinerna någon gång så att man har ännu mer koll när man ska ut med Loppan nästa gång :)

Sen var det ju det här med klättringen förra veckan, jag fick ett sms om jag skulle med sent på måndagskvällen och utan att tveka så skrev jag att jag skulle det vilket inte minst överraskade mig! Men det var så kul och jag är så glad att jag gjorde det :) 

 

Där, längst upp till höger var jag, nio meter upp :D 


Jag tar det här med att våga ett steg i taget men idag såg min mamma på Vem kan slå en pensionär? och där hoppar de tydligen fallskärm för att våga mer.... Och nu tror hon att det kanske skulle vara något för mig? Hm... Jag tror nog att det finns något steg emellan att klättra nio meter upp på en vägg med en sele och kasta sig ut i luften med en fallskärm :P 

Av Hanna - 27 november 2012 20:45



Fick det här meddelandet av mamma nyss, hur tänkte hon nu? 


 



Av Hanna - 27 november 2012 20:38

Skrev nyss ett långt inlägg men sen gick det inte att spara och så försvann det...! Vad irriterad man blir.... Hmpf, nu ska jag dricka upp mitt te och sen ska jag banne mig skriva om det....!

Av Hanna - 26 november 2012 18:46


Det här programmet är ju så bra, lagom långt och med lagom dålig humor (det menar jag på ett bra sätt). 

Av Hanna - 22 november 2012 19:29

Känner mig jättekall och vill bara krypa ner under täcket, och en filt kanske... Men jag antar att jag skulle sova bort hela kvällen då så jag värmer mig med en skål soppa (perfekt just nu eftersom att jag knappt kan tugga pga tandställningen) som jag konstigt nog inte har bränt mig på. Än ;) Det blir nog en rasså sen också, måste ju testa min nya vinterblandning :) En liten fransk nougat-bit från mitt personliga förråd (passade på att köpa en påse när jag var hemma, försöker nu se till så att de räcker till jul...) och mysig musik från Lana Del Rey också så är kvällen perfekt :) Måste komma på en titel till min självbiografi och vad det ska stå på baksidan av den för det ska jag berätta imorgon på svenskan... Vet inte riktigt vad jag borde ta upp :P

Presentation


HannaNancy

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards