Direktlänk till inlägg 11 december 2014

Nobeldagen

Av Hanna - 11 december 2014 11:32

Igår gick jag och Elin upp klockan fem (!!!) för klockan sex skulle vi börja jobba på skiduthyrningen. Dock så är det knas med kortsystemet så vi kom såklart inte in... Det var sagt att felet skulle vara löst efter helgen men tydligen inte :P Men istället för att gå och lägga oss igen så kom Elin på att vi i alla fall kunde ta toaletterna och omklädningsrummet som vi har nyckel till att öppna, så det gjorde vi! Det var faktiskt ganska skönt att vara ute så tidigt, det var bara vi och plogmaskinen och tjugo centimeter nysnö, härligt! Sen kom vi hem igen till klockan sju och fick besked om att vi kunde ta skiduthyrningen på eftermiddagen istället.
Under dagen passade vi på att se på prisutdelningen av Nobels fredspris, det var kul att se och båda talen var väldigt bra och inspirerande.
Sen på eftermiddagen gick vi och städade skiduthyrningen, jag dammsög den här gången och jag måste erkänna att dammsugaren är förskräcklig... Den är alldeles för kort och så lossnar munstyckes-delen från slangen hela tiden om man inte håller i den... Men annars så gick det bra.
När vi kom hem igen så duschade vi och lagade mat och sen såg vi på Nobelmiddagen hela kvällen. Det är så kul att se alla människor och intervjuerna med pristagarna och deras tal. Och blommorna och maten! Elin och jag blev så avundsjuka på desserten så vi slängde desperat ihop en smet till improviserade chokladbollar av det vi hade hemma. Det blev faktiskt riktigt gott men vi orkade inte rulla dom så vi åt det direkt ur varsin skål, sen var vi nöjda!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna - 10 maj 2015 10:28


Dagarna går så fort här och det ska alltid göras något så jag har knappt tid att skriva ner allt, men jag tänkte att jag skulle uppdatera bloggen lite om vad vi har gjort de senaste dagarna. I fredags så jobbade vi här i stugan, jag och Mange skruv...

Av Hanna - 7 maj 2015 22:45


Idag har varit en klassisk semesterdag, dagen började med frukost med sjöutsikt (från matplatsen inomhus) sedan tog jag en löprunda i regnet,det är tur att naturen är så vacker här annars hade det varit för trisst. Det gick inte så snabbt men det ble...

Av Hanna - 6 maj 2015 14:17

I början av vår Norgeperiod frågade Csenge, en ungersk tjej som bodde i vår korridor, om hon fick ta kort på mig och Elin och jag sa ja. Csenge fotograferar mycket och har utställningar ibland och vill helst kunna leva på det när hon blir äldre, så j...

Av Hanna - 6 maj 2015 10:01


Sitter på ett tåg just nu för jag är påväg ner till Halmstad och sommarstugan i närheten. Ska vara där tillsammans med min morbror och kusin, och antagligen mormor på helgen, och ha semester och träningsläger. Jag kom hem från Norge för en vecka sen ...

Av Hanna - 11 mars 2015 08:52

Det häde ju en till stor sak förra våren, det var ju nämligen så att min yngre morbror gifte sig! Det skedde i Göteborg den 10:e maj förra året och vi åkte ner dit på morgonen samma dag. Väl framme checkade vi in på vårat hotell och bytte om och fixa...

Presentation


HannaNancy

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards