Alla inlägg under september 2013

Av Hanna - 18 september 2013 20:21

Den här bor tydligen i min hall där den nu gömmer sig... Jag vet inte om jag ska låsa in mig i mitt rum eller fly... Jag försökte få den att gå ut men den ville inte, den sprang istället runt mina fötter... Det var jag inte beredd på! Uscha! Kan den inte bosätta sig i förrådet och stanna där?

Av Hanna - 18 september 2013 19:55

Förlåt att jag tar så långa pauser i bloggandet, det är bara det att ibland händer det så mycket att jag inte känner att jag har tid att göra det... Och ibland har jag helt enkelt ingen inspiration till att skriva, och oftast när jag väl är inspirerad så håller jag på med något annat :P Men jag skriver nu i alla fall :) Igår bestod skoldagen bara av att vi köpte varsin bok på bokia (skolan betalade). Riktigt kul! Jag hade flera böcker som jag var intresserad av men så såg jag en bok som jag velat ha sen förra året så den fick det bli :) Sen på svenskan idag så började jag läsa den och kunde inte sluta, så det var nog ett bra val! Sankta Psycho heter den förresten. Igår var ungefär halva klassen och badade, ska försöka vara med någon gång i veckan fr.o.m nu :) Jag och Chuckie simmade en och en halv kilometer vilket var trevligt, det känns som att det var längesen jag simmade... Men det var det kanske också :P Det var filmkväll på A7 igår också, Philippa visade Breakfast at Tiffany's och den är så mysig och fin :) Det regnade nästan hela dagen igår också vilket många inte var beredda på så många var sjuka idag, antagligen för att de blev så blött igår :/ Det känns som det ska regna lite varje dag nu framöver, mysigt men lite jobbigt ;) Det räknas nog som höst nu i alla fall och det är ju härligt! Naturen är så fin den här tiden på året :) Jag och Emma ska förresten ut och vandra någon dag snart, hon saknar skogen och det gör jag med så det ska bli skönt :) Hon har produktion nu men när det är inspelad och klar så blir det nog av :)
Jag ska försöka skriva mer från telefonen så att ni får lite fler uppdateringar, men jag kan inte lova någonting... Ska försöka skriva mer om denna veckan också och lite som hänt innan... Vi får väl se hur det går ;)

Av Hanna - 12 september 2013 17:37

Heeeej :) Idag började vi tidigt och slutade tidigt, ganska skönt för man hinner ganska mycket eftersom att vi har långa lektioner men samtidigt så får man mycket tid efter skolan. Idag på religionen hade vi ett litet test på judendomen, det gick bra men det var en fråga jag klurade länge på... Man skulle namnge några kända judar och jag kom inte på någon... verklig person. Så jag skrev Ross Geller från Vänner... Efter att jag lämnat in pappret kom jag såklart på fler men så kan det vara ibland :P Vi tittade även på en kort dokumentär om palestinakonflikten, det var många hemska bilder men det var väldigt upplysande, jag insåg att jag hade väldigt dålig koll på vad det egentligen handlar om, men nu vet jag! Det blev lite disskussioner om det senare på lunchen... 

Sen så hade vi naturkunskap, och jag såg fram emot den lektionen! Naturkunskap! Jag som innan terminen började trodde att det skulle bli tråkigt och jobbigt, men vi har en jättekul lärare och vi jobbar med/om saker som jag faktiskt har någorlunda koll på så jag vågar räcka upp handen och svara på frågor, vilket är en stor grej för att vara jag :) 

 

Veckans experiment... Vi bevisade att växter tar upp koldioxid. Kan ni gissa hur?


Efter skolan gick vi ett gäng till vallokalen vid kyrkan för vi skulle rösta till kyrkovalet men det var ydligen försent för oss som inte bor på ön, sista dagen var igår. Då var vi också där men fem minuter efter att de stängt... Tråkigt :( 


Efter det gick jag, Maria och Chuckie och tittade på saker till Maria, hon ska på ett party nästa vecka så hon behövde lite nya saker, bland annat ett par skor. Chuckies föräldrar äger en skoaffär så hon fick vara expertrådgivare :) När Maria gått hem gick jag och Chuckie och satte oss på ett café och gjorde klart några frågor som vi fått på samhällskunskapen :) Det är roligare att göra sånt tillsammans med någon annan :) 


Nu är jag hemma igen och har sett senaste avsnittet av Arga doktorn som går på svt, det handlade om en dam som bor i Sura så det var intressant. 

Ikväll tänkte jag se en film eller två, det känns som att det var ett tag sen sist :) 

Av Hanna - 11 september 2013 14:54

Jag kom hem idag och fann tre paket i hallen, tre stycken! Ett var från mamma, ett från mormor och ett från morbror :) Kul! Från morbrorn fick jag min efterlängtade laddare till datorn, nu kan jag blogga igen! Av mormor fick jag ett börja-skolan-kit med en anteckningsbok, sudd, bokmärken och post-it lappar som hon hade skrivit på istället för att skicka med ett brev, påhittigt :) Av mamma fick jag en choklad och ett halsband med en grön tekanna på (!!!) och mitt röstkort och valsedlar till kyrkovalet :) Nu ska jag bara lista ut hur allt det här med valet fungerar... :P

Presentation


HannaNancy

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards