Direktlänk till inlägg 12 september 2013

Den 12:e september

Av Hanna - 12 september 2013 17:37

Heeeej :) Idag började vi tidigt och slutade tidigt, ganska skönt för man hinner ganska mycket eftersom att vi har långa lektioner men samtidigt så får man mycket tid efter skolan. Idag på religionen hade vi ett litet test på judendomen, det gick bra men det var en fråga jag klurade länge på... Man skulle namnge några kända judar och jag kom inte på någon... verklig person. Så jag skrev Ross Geller från Vänner... Efter att jag lämnat in pappret kom jag såklart på fler men så kan det vara ibland :P Vi tittade även på en kort dokumentär om palestinakonflikten, det var många hemska bilder men det var väldigt upplysande, jag insåg att jag hade väldigt dålig koll på vad det egentligen handlar om, men nu vet jag! Det blev lite disskussioner om det senare på lunchen... 

Sen så hade vi naturkunskap, och jag såg fram emot den lektionen! Naturkunskap! Jag som innan terminen började trodde att det skulle bli tråkigt och jobbigt, men vi har en jättekul lärare och vi jobbar med/om saker som jag faktiskt har någorlunda koll på så jag vågar räcka upp handen och svara på frågor, vilket är en stor grej för att vara jag :) 

 

Veckans experiment... Vi bevisade att växter tar upp koldioxid. Kan ni gissa hur?


Efter skolan gick vi ett gäng till vallokalen vid kyrkan för vi skulle rösta till kyrkovalet men det var ydligen försent för oss som inte bor på ön, sista dagen var igår. Då var vi också där men fem minuter efter att de stängt... Tråkigt :( 


Efter det gick jag, Maria och Chuckie och tittade på saker till Maria, hon ska på ett party nästa vecka så hon behövde lite nya saker, bland annat ett par skor. Chuckies föräldrar äger en skoaffär så hon fick vara expertrådgivare :) När Maria gått hem gick jag och Chuckie och satte oss på ett café och gjorde klart några frågor som vi fått på samhällskunskapen :) Det är roligare att göra sånt tillsammans med någon annan :) 


Nu är jag hemma igen och har sett senaste avsnittet av Arga doktorn som går på svt, det handlade om en dam som bor i Sura så det var intressant. 

Ikväll tänkte jag se en film eller två, det känns som att det var ett tag sen sist :) 

 
 
Philippa K

Philippa K

12 september 2013 19:05

samhällskunskapen???

http://philippak.se

Hanna

18 september 2013 20:24

Menar såklart naturen!! Bra att du är uppmärksam :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna - 10 maj 2015 10:28


Dagarna går så fort här och det ska alltid göras något så jag har knappt tid att skriva ner allt, men jag tänkte att jag skulle uppdatera bloggen lite om vad vi har gjort de senaste dagarna. I fredags så jobbade vi här i stugan, jag och Mange skruv...

Av Hanna - 7 maj 2015 22:45


Idag har varit en klassisk semesterdag, dagen började med frukost med sjöutsikt (från matplatsen inomhus) sedan tog jag en löprunda i regnet,det är tur att naturen är så vacker här annars hade det varit för trisst. Det gick inte så snabbt men det ble...

Av Hanna - 6 maj 2015 14:17

I början av vår Norgeperiod frågade Csenge, en ungersk tjej som bodde i vår korridor, om hon fick ta kort på mig och Elin och jag sa ja. Csenge fotograferar mycket och har utställningar ibland och vill helst kunna leva på det när hon blir äldre, så j...

Av Hanna - 6 maj 2015 10:01


Sitter på ett tåg just nu för jag är påväg ner till Halmstad och sommarstugan i närheten. Ska vara där tillsammans med min morbror och kusin, och antagligen mormor på helgen, och ha semester och träningsläger. Jag kom hem från Norge för en vecka sen ...

Av Hanna - 11 mars 2015 08:52

Det häde ju en till stor sak förra våren, det var ju nämligen så att min yngre morbror gifte sig! Det skedde i Göteborg den 10:e maj förra året och vi åkte ner dit på morgonen samma dag. Väl framme checkade vi in på vårat hotell och bytte om och fixa...

Presentation


HannaNancy

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards