Direktlänk till inlägg 27 november 2012

Våga

Av Hanna - 27 november 2012 21:08

På mitt utvecklingssamtal som jag och mamma var på veckan innan höstlovet så sa min lärare det gamla vanliga, att jag är duktig och att det inte är några problem med mig. Det är sånt som vi alltid får höra, men förut var det med att jag borde prata mer men det gör jag nu, mer eller mindre. Efter ett tag kom det fram att det var en sak jag kunde bli bättre på, och det var att våga göra saker jag inte riktigt har koll på och lita på mig själv. Det var något som fastnade hos mamma och ända sen dess vill hon att jag ska våga göra saker jag inte vågat förut. Det började med att jag på båten hem satt med en sax och klippte sönder mitt sim-kort så att det skulle passa i min nya telefon, nu funkade ju det i och för sig inte och jag fick vara utan telefon ett tag men då fick jag ju gå ensam och byta det senare, vilket också var nått nytt för mig. 

Och sen när Simon fyllde år och det på kvällen blev så att vi skulle spela laserdome så backade jag inte ur som jag antagligen skulle ha gjort ett år tidigare utan jag var med fastän de skrämde mig innan och sa att det skulle göra ont när man blev skjuten...! Haha, jag va jätterädd innan med det var superkul även om de andra var mycket bättre :D Så coolt, jag måste göra det med Julia någon gång... 

Vi var ju i Karlskrona också och spelade in en reklamfilm och då fick jag vara med och kasta loss (vilket är med på film!) och så fick jag styra båten! Det kändes så coolt, visst var jag nervös med det är så kul med båtar :D Nu funderar jag på att ta den där skepparexamen som mamma har pratat om, förut var jag lite mer tveksam :) Skulle vara kul att göra det med kusinerna någon gång så att man har ännu mer koll när man ska ut med Loppan nästa gång :)

Sen var det ju det här med klättringen förra veckan, jag fick ett sms om jag skulle med sent på måndagskvällen och utan att tveka så skrev jag att jag skulle det vilket inte minst överraskade mig! Men det var så kul och jag är så glad att jag gjorde det :) 

 

Där, längst upp till höger var jag, nio meter upp :D 


Jag tar det här med att våga ett steg i taget men idag såg min mamma på Vem kan slå en pensionär? och där hoppar de tydligen fallskärm för att våga mer.... Och nu tror hon att det kanske skulle vara något för mig? Hm... Jag tror nog att det finns något steg emellan att klättra nio meter upp på en vägg med en sele och kasta sig ut i luften med en fallskärm :P 

 
 
Ingen bild

Thomas

8 december 2012 21:42

Men du har ju styrt loppan massor o kört så nära märkena att vi kunde röra dem.

Hanna

11 december 2012 20:42

Ja men det här va en lite större båt ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna - 10 maj 2015 10:28


Dagarna går så fort här och det ska alltid göras något så jag har knappt tid att skriva ner allt, men jag tänkte att jag skulle uppdatera bloggen lite om vad vi har gjort de senaste dagarna. I fredags så jobbade vi här i stugan, jag och Mange skruv...

Av Hanna - 7 maj 2015 22:45


Idag har varit en klassisk semesterdag, dagen började med frukost med sjöutsikt (från matplatsen inomhus) sedan tog jag en löprunda i regnet,det är tur att naturen är så vacker här annars hade det varit för trisst. Det gick inte så snabbt men det ble...

Av Hanna - 6 maj 2015 14:17

I början av vår Norgeperiod frågade Csenge, en ungersk tjej som bodde i vår korridor, om hon fick ta kort på mig och Elin och jag sa ja. Csenge fotograferar mycket och har utställningar ibland och vill helst kunna leva på det när hon blir äldre, så j...

Av Hanna - 6 maj 2015 10:01


Sitter på ett tåg just nu för jag är påväg ner till Halmstad och sommarstugan i närheten. Ska vara där tillsammans med min morbror och kusin, och antagligen mormor på helgen, och ha semester och träningsläger. Jag kom hem från Norge för en vecka sen ...

Av Hanna - 11 mars 2015 08:52

Det häde ju en till stor sak förra våren, det var ju nämligen så att min yngre morbror gifte sig! Det skedde i Göteborg den 10:e maj förra året och vi åkte ner dit på morgonen samma dag. Väl framme checkade vi in på vårat hotell och bytte om och fixa...

Presentation


HannaNancy

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards