Alla inlägg den 16 januari 2013

Av Hanna - 16 januari 2013 20:30

Vi hade gästlärare i skolan idag, guldbaggenominerade fotografen Mischa som senast jobbat med Dom över död man tillsammans med Jan Troell. Vi gick igenom ljuset i våra scenografifilmer vilket var särskilt roligt för mig eftersom att jag har ljussatt en av dem så jag fick lite personlig kritik vilket uppskattades :) Det kändes så himla bra när han sa att man hade gjort något bra och att han gillade det, och det var lärorikt att få veta vad man skulle kunnat gjort bättre.

På eftermiddagen visade han oss bilder från hur det var under inspelningen av Dom över död man, det är så coolt att få se stora scenerier och alla lampor och annan utrustning, allt är så stort och avancerat.

Tidningen var här idag också, det känns som att de har varit på skolan ganska ofta det senatse halvåret... Men så är vi väl ganska intressanta också ;)


Ikväll var det gymnasiekväll på Elfrida, alla nior fick gå till det programmet som de är intresserade av och prata med lärare och elever och se hur de har det. Jag och Simon var där från början tillsammans med två ettor och Ville och Staffan, senare kom även Jonatan och Mimmi men då var det nästan ingen kvar :P Det kom ganska mycket folk i början och så fick vi dela upp oss och ta hand om varsin elev och berätta om vad vi gör och svara på frågor om de hade några. Det var lite nervöst i början men sen pratade jag med en tjej som jag pratat med när jag var på gymnasiemässan och det gick väldigt bra :) Efter ett tag var det ganska lugnt och jag och Simon och Anki satt och pratade med tre nior ganska länge, vi fick berätta allt som var bra med Filmgymnasiet (vilket är ganska mycket) och så hade de hela tiden nya frågor. Det var både trevligt och kul :)

När de hade gått pratade vi med lärarna och Wolfgang från scengymnasiet kom också in och pratade med oss. En riktigt lyckad kväll tycker jag :)


     

Presentation


HannaNancy

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards