Alla inlägg under augusti 2012

Av Hanna - 21 augusti 2012 18:47

Sitter och slappar i soffan, Philippa är dj och väljer musik och Teddy står i köket och lagar mat, mmm! Fajitas blir det :) Det här kan jag vänja mig vid ;)

Av Hanna - 21 augusti 2012 16:39

Första dagen i skolan idag, det var samling i aulan och rektorn pratade ett tag och sen gick vi till vårat klassrum och fyllde i lite papper och fick information om veckan. Nästan allt var som vanligt, bara det att Jacqueline har dreads nu och Albin en krycka... Men annars var det som man hade kunnat tro att det är att börja tvåan :) 


Jag kom inte för sent den här gången i alla fall som jag gjorde förra året... :P Det var rätt pinsamt då, att gå ner för trappan genom hela aulan och hitta en ledig plats x) Men jag klarade det och sen fick jag träffa klassen :) Jag kommer ihåg att Freja satte sig bredvid mig och jag tyckte att hon var så lik Andréa :) Vi fick en massa papper och hur mycket information som helst... På väg till lunchen berättade  Mimmi att hon hade gett sin kompis en död mink, kan det ha varit, och jag insåg då att hon var lite konstig ;D Jag satt och åt med Emma R och Linnea och sen gick jag och Emma till A7 för Linnea cyklade :) När vi kom dit kommer jag ihåg att Emma C och Philippa satt och pratade om vilken färg väggen i biblioteket hade.... jag tror att de kom fram till att den var orange :) Jag minns också att Daniel ville få folk att prata för vi var så tysta :) Och någon gång under dagen fick Jonatan en kram av Albin, men jag vet inte riktigt varför... :P När vi slutade försökte  de dåvarande tvåorna få tag i oss men de flesta smet iväg :D Sen gick jag hem till mig och berättade om min dag för pappa :)


Det var en väldigt bra första dag, även om den första veckan var ännu bättre ;) Vi får väl se hur den här blir :) Imorgon ska vi åka på en rockmusikal så det känns som vi startar ganska lugnt ;) Sen på kvällen ska vi träffa de nya ettorna, presentera oss och visa en film :) Vi har utsett en faddergrupp i klassen också så att de ska känna sig riktigt välkomna ;) Hoppas att det är en bra klass :)

Av Hanna - 20 augusti 2012 19:45

Har äntligen kommit fram till och bosatt mig i den nya lägenheten som jag ska dela med Philippa :) Den är jättefin och lite större än jag trodde. Vi har ett fint litet kök, ett stort sovrum och ett vardagsrum som är perfekt för långa filmkvällar ;) Jag tror verkligen att vi kommer att trivas här, det känns så perfekt och det är så nära till allt :) Om ni vill se bilder så klicka HÄR


Det var riktigt skönt att komma fram till Visby idag, det känns verkligen bra att bo här och det gör det så mycket lättare att lämna allt som man saknar hemifrån. Det är lättare nu också eftersom att jag har en sån fin lägenhet och faktiskt kan ta emot besök lite bättre :) 

Av Hanna - 20 augusti 2012 14:15

Träffade ett gäng från klassen på båten och det var så himla kul att se dem igen! Vi satt och spelade kort och pratade :) Det kändes som att vi inte varit ifrån varandra länge alls, allt bara fortsatte där det slutade för två månader sen :) 

Av Hanna - 20 augusti 2012 09:15

Vi hörde på radio att det är någon som har hittat ettor och nollor i växters beståndsdelar, alltså datakoder. Detta skulle kunna betyda att vi lever i en värld som den i Matrix, där allt är skapat av datorer... Det var riktikt läskigt att lyssna på faktiskt :P Han som har hittat det håller på försöker hitta fler datakoder för att bli säker på om det verkligen är så, för det kan stämma... 


För att höra programmet klickar du HÄR

Av Hanna - 19 augusti 2012 23:35

Har suttit uppe på vinden i ungefär en timme ikväll och letat fram gamla bilder ur en kartong :) fyllde ett album så att jag har ett eget som jag kan ta med mig till ön imorgon :) de senaste månaderna har jag varit lite orolig och inte riktigt trott att vi har så många bilder från när jag var mindre, men nu vet jag att vi har det :D det är så kul när man hittar kort och så kommer man ihåg när det togs, man minns mycket bättre om det finns bildbevis :)

Av Hanna - 18 augusti 2012 17:48

Av Hanna - 15 augusti 2012 17:45

 

Presentation


HannaNancy

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13 14 15
16
17
18 19
20 21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards