Alla inlägg den 21 augusti 2012

Av Hanna - 21 augusti 2012 19:32

Kanske är det så att det bara var roligt när det sas, eller så är det kanske bara jag som tycker att det är kul, men här kommer i alla fall lite snabba kommentarer från sommaren :)


På tal om en bra ålder...

Pappa: Den bästa åldern måste ju vara 21...

Jag: Men det har ju du redan fyllt.

Tomme: Två gånger!! 


Mamma vid matbordet: Gud vad kalla tassar Zigge har...! Åh nej, det var ju en avokado...


Elin fick frågan vad hon helst skulle äta av, var det en get (?), och hon svarade:

Ett öga, för det kan man grilla!


Vi pratade om något klurigt (ja det händer) och Molly såg väldigt oförstående ut...

Pappa: Förstår du?

Molly: näe...

Pappa: VÄX UPP!!


xD

Av Hanna - 21 augusti 2012 18:47

Sitter och slappar i soffan, Philippa är dj och väljer musik och Teddy står i köket och lagar mat, mmm! Fajitas blir det :) Det här kan jag vänja mig vid ;)

Av Hanna - 21 augusti 2012 16:39

Första dagen i skolan idag, det var samling i aulan och rektorn pratade ett tag och sen gick vi till vårat klassrum och fyllde i lite papper och fick information om veckan. Nästan allt var som vanligt, bara det att Jacqueline har dreads nu och Albin en krycka... Men annars var det som man hade kunnat tro att det är att börja tvåan :) 


Jag kom inte för sent den här gången i alla fall som jag gjorde förra året... :P Det var rätt pinsamt då, att gå ner för trappan genom hela aulan och hitta en ledig plats x) Men jag klarade det och sen fick jag träffa klassen :) Jag kommer ihåg att Freja satte sig bredvid mig och jag tyckte att hon var så lik Andréa :) Vi fick en massa papper och hur mycket information som helst... På väg till lunchen berättade  Mimmi att hon hade gett sin kompis en död mink, kan det ha varit, och jag insåg då att hon var lite konstig ;D Jag satt och åt med Emma R och Linnea och sen gick jag och Emma till A7 för Linnea cyklade :) När vi kom dit kommer jag ihåg att Emma C och Philippa satt och pratade om vilken färg väggen i biblioteket hade.... jag tror att de kom fram till att den var orange :) Jag minns också att Daniel ville få folk att prata för vi var så tysta :) Och någon gång under dagen fick Jonatan en kram av Albin, men jag vet inte riktigt varför... :P När vi slutade försökte  de dåvarande tvåorna få tag i oss men de flesta smet iväg :D Sen gick jag hem till mig och berättade om min dag för pappa :)


Det var en väldigt bra första dag, även om den första veckan var ännu bättre ;) Vi får väl se hur den här blir :) Imorgon ska vi åka på en rockmusikal så det känns som vi startar ganska lugnt ;) Sen på kvällen ska vi träffa de nya ettorna, presentera oss och visa en film :) Vi har utsett en faddergrupp i klassen också så att de ska känna sig riktigt välkomna ;) Hoppas att det är en bra klass :)

Presentation


HannaNancy

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13 14 15
16
17
18 19
20 21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards