Direktlänk till inlägg 23 september 2012

Ledig

Av Hanna - 23 september 2012 12:19

Ska inte till skolan idag, första gången på två veckor :P Fast vi ska spela in de sista exteriöra bilderna ikväll så det bli jobb ändå... :) Men det är så skönt att bara få vara hemma, känns bara som att jag har kommit hem för att sova den senaste tiden :P Idag ska jag bara ta det lugnt och ta hand om mig själv och försöka bli frisk :) Tänkte läsa en bok, lyssna på musik, dricka en massa te och ta en promenad :) Och ringa hem, har inte hunnit prata i telefon med familjen på jättelänge :) Jag har haft det så bra här och knappt tänkt på hur det är hemma, men nu när jag gör det längtar jag tills vi har gått ut trean och jag kan få uppleva hösten i Sura och V-ås igen... Saknar alla promenader med hundarna ute i skogen, med mamma eller Molly som sällskap :) Och att gå runt i V-ås och springa i affärer eller gå på nått mysigt café eller hälsa på nån i släkten :) Jag saknar allt det där som jag kunde göra för två år sen... Det är konstigt att den delen av mitt liv bara försvann, det var inget jag tänkte på när jag flyttade hit :P Men det var jobbigare förra året, för då kom det som en chock att det var borta. Jag sitter och drömmer om höstlovet nu då jag får åka hem och kan göra allt det där :) Jag hoppas att det inte blir som förra året när ingen hade lov samtidigt som jag :P Evelina har ju inte lov längre men jag hoppas att jag kan få umgås med Molly i alla fall, kanske kan dra med henne på lite äventyr ;) Annars sägs det ju också att vi kanske ska åka till Norge på lovet eftersom att min morbror bor och jobbar där i år igen. Då åker jag med min andra morbror och kusiner och det skulle ju vara kul... Det var väldigt mysigt förra gången vi var där, då gick vi runt i stan och var på zoo :) Så om jag och kusinerna har lov samtidigt kanske det blir så igen, men annars blir det en vecka hemma och det känns som att det skulle behövas ;) 


 

När vi var i Norge passade vi på att fira rödnäse-dagen, en fantastisk högtid som bara finns i Norge ;)


Jag och kusinerna :) Kanske blir en favorit i repris iår? 




 
 
Ingen bild

Elin

1 oktober 2012 17:38

ja det gör vi! carin o putte kan ju följa med ;D

Hanna

1 oktober 2012 18:42

Haha ja det skulle väl va kul ;) och Evelina, Molly, hundarna och Fredrik ska förstås åxå med ;)
När har ni lov? :)

 
Ingen bild

elin

7 oktober 2012 23:25

ja, såklart ;) vecka 44 :))

Hanna

9 oktober 2012 07:44

Själv har jag vecka 43... :/

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna - 10 maj 2015 10:28


Dagarna går så fort här och det ska alltid göras något så jag har knappt tid att skriva ner allt, men jag tänkte att jag skulle uppdatera bloggen lite om vad vi har gjort de senaste dagarna. I fredags så jobbade vi här i stugan, jag och Mange skruv...

Av Hanna - 7 maj 2015 22:45


Idag har varit en klassisk semesterdag, dagen började med frukost med sjöutsikt (från matplatsen inomhus) sedan tog jag en löprunda i regnet,det är tur att naturen är så vacker här annars hade det varit för trisst. Det gick inte så snabbt men det ble...

Av Hanna - 6 maj 2015 14:17

I början av vår Norgeperiod frågade Csenge, en ungersk tjej som bodde i vår korridor, om hon fick ta kort på mig och Elin och jag sa ja. Csenge fotograferar mycket och har utställningar ibland och vill helst kunna leva på det när hon blir äldre, så j...

Av Hanna - 6 maj 2015 10:01


Sitter på ett tåg just nu för jag är påväg ner till Halmstad och sommarstugan i närheten. Ska vara där tillsammans med min morbror och kusin, och antagligen mormor på helgen, och ha semester och träningsläger. Jag kom hem från Norge för en vecka sen ...

Av Hanna - 11 mars 2015 08:52

Det häde ju en till stor sak förra våren, det var ju nämligen så att min yngre morbror gifte sig! Det skedde i Göteborg den 10:e maj förra året och vi åkte ner dit på morgonen samma dag. Väl framme checkade vi in på vårat hotell och bytte om och fixa...

Presentation


HannaNancy

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards