Alla inlägg den 11 september 2012

Av Hanna - 11 september 2012 21:00

Mamma gjorde ett fint inlägg på facebook, och såhär blev kommentarerna... :)

 

Mammas kompis: Underbart!

Jag: :D

Mammas kompis: Grattis Hanna!!

Mammas kusin: vad roligt har hänt

Magnus (morbror): Ska hon ha barn?

Tomas (morbror): vicken av dom?

Mamma: Hanna ska vara med och göra en film så klart!

Magnus: Är det inte det man gör på ett FILMgymnasie?

Tomas: Ah! Får väl säga grattis till Sjöräddningen då! :-)

Magnus: Sjöräddning???

Mamma: Japp!

Magnus: Vad har de med saken att göra?

Tomas: Det var ju där hon skulle göra film, du får ju lyssna när folk pratar!

Mamma: De är de som har beställt filmen!

Mamma:  Precis!

Magnus: Men ingen hade sagt något om sjöräddning.

Mamma: Eller är det du som inte lyssnar?

Tomas: Jooo, Hon tjötade ju hål i öronen på oss om det när vi seglade ju. Inte undra på att du stängde av!

Magnus: Ok Hanna. Grattis! Ett manusförslag. Närbild på stormigt hav. Blondin hamnar i sjönöd. Sjövan värmlänning kommer och räddar. Solnedgång. Har även förslag på huvudrollsinnehavarna.

Magnus:  Jag hörde bara 'Pound the alarm'

Jag: Zombie alarm*

Tomas: Var det när vi gick på grund?

Jag: Haha, asså min släkt.... Får man byta? ;)

Pappa: Tyvärr...

Mamma: Du behöver väl inte skriva att vi är släkt!

Pappa:  ‎:P

Tomas: Du kan ge dem fina julklappar, det är nästan lika bra

Pappa: Som att byta?!

Mamma: Nja

Magnus: Inte samma låt

Jag: Samma låt, vår version

Magnus: Ja just det. Har beställt tre filmer från zombietopplistan.

Mamma: Vad bra!

Pappa: Du måste se Play Dead iofs gratis men ändå :)

Jag: Den va bra!

Mamma: Nu har vi kommit ifrån ämnet!

Jag: Haha ja :P End of conversation?

Magnus: Ska se den ikväll. Mailade hem länken för att inte missa.

Magnus: EOC EOL CR

Mamma:  Vad duktig du är på förkortningar!

Pappa: Vad duktig du är ;)

Magnus: Tack. Nu är maten kall...

Mamma: Och vems fel är det?

Pappa: Tryckkokare kanske, lr inte...

Jag: bara jag som inte fattar förkortningarna?

Pappa: Yupp!!

Mamma: Dagens ungdom!

Pappa: CR det är vad askungen missade efter balen

Jag: fattar fortfarande inte... Det här åker upp på bloggen btw ;)

Mamma: Nu går det att läsa om Hannas lycka på hennes blogg!

Tomas: Ja fattar inte heller men så är ja ju rätt ung oxå

Pappa: Precis, du har ju bara fyllt tjugo en gång :P

Jag: 21*

Magnus: Haha grymt nördigt skämt.

Magnus: Alltså det om cr.

Pappa: Haha jag undrade just

Magnus: Tshirtstatus

Magnus: Var läser man bloggen?

 

Av Hanna - 11 september 2012 20:06

Jag är så GLAD! :D Den här veckan har börjat så otroligt bra, igår kom vi på att våran film (som utspelar sig under sent 40-tal) skulle bli jättebra om man filmar den i svartvitt och med lite film noir känsla, och så ska det bli! Ljuset kommer att spela stor roll då så mycket hänger på att jag gör mitt jobb bra... Och det tror jag att jag kan :) Det kan bli så snyggt! Och mitt team är så bra så jag är säker på att vi kan göra det :) Jag är så taggad! Själva storyn handlar om en kvinna som är trött på sin man som försörjer sig på att utföra rån. Hon vill få honom att sluta men bestämmer sig för att lämna honom, vilket han inte tycker om. Det är ett spännande och intressant manus med riktigt snygga scener :) Och jag vill så gärna börja filma nu! 


Och kommer ni ihåg den där reklamfilmen som filmgymnasiet har blivit ombedda att göra...? Idag avslöjades det vilka som får åka med, och JAG BLEV EN AV DEM!!!! :D Jag är så otroligt lycklig för det, det kommer att bli så himla spännande, ett riktigt äventyr!! :D Det är tre andra från min klass som som ska med, Philippa, Jacqueline och Simon :) Det ska bli så kul att ha dem med sig :) Imorgon ska vi ha möte med han som beställde filmen och få veta vilken funktion vi ska ha i teamet... Det här är så spännande! :D Själva inspelandet är inte förens i november efter höstlovet, men det känns så bra att man kommer få följa med i alla fall :) Det kommer att bli en riktigt bra födelsedagspresent i alla fall :D 


 

I höst blir det till att gå ombord på lite större båtar en vår lilla Loppa

Presentation


HannaNancy

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards