Alla inlägg den 18 februari 2013

Av Hanna - 18 februari 2013 19:58

Vi ska hålla på med manus nu i skolan i två veckor, började idag med att gå igenom lite föruttsättningar och att se två filmer, The fountain och ParaNorman. Väldigt sevärda båda två, särskilt den första, den är väldigt intressant berättad och gör så att man får tänka till lite. 

Tills imorgon ska vi ha kommit på tre manusidéer och kunna berätta vad det är i dem som berör oss och vilken dramaturgisk genre de tillhör. Jag har kommit på en en så länge och föröker nu tänka ut två till... Ville tycker att vi ska ta ut svängarna och göra våra karaktärer speciella och problemen svåra. Så jag ska försöka komma på något annorlunda :P


Jag ska förresten på utställning imorgon med klassen, vi hade ett projekt på engelskan där vi arbetade med att skriva texter till bilder som elever från Donnergymnasiet hade tagit på Island och det är de som ska visas upp nu. Det är tre (om jag inte minns fel?) bilder som vi har skrivit till och sedan röstade vi fram vilka som skulle representera vilken bild. Min text blev vald så det ska bli kul att se det imorgon, jag kommer knappt ihåg vad jag skrev... :P 

Presentation


HannaNancy

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards