Alla inlägg den 30 maj 2012

Av Hanna - 30 maj 2012 21:39

Idag på friluftsdagen cyklade vi till Brissund (inte Tofta som jag sa förut) och på vägen gjorde vi en massa uppgifter, och när vi väl kom dit skulle vi göra en massa olika saker på olika stationer. Det påminde mig väldigt mycket om spåret på vårlägren, men det här var inte så mycket till tävling :P Kändes i alla fall riktigt kul att få hålla på med stormkök, första förband, livräddning och tältuppsättning igen, även om det var ett enmannatält som skulle upp och inte ett stort millitärtält ;) När vi valde namn till gruppen var jag nära att säga att vi borde heta Hönan Agda, men det kunde jag bara inte för det är vårat patrullnamn och får inte användas som annat! Men åh vad jag saknar de gamla vårlägrena! Saknar verkligen kåren och patrullen, hoppas att vi en dag kan återförenas och vara med på vårlägrena igen... Allt var ju så bra förra våren, vi hade en hyffsat stor barngrupp och vi hade en grym seniorpatrull. Vi hade ju till och med utsett en patrulledare... Nu är kåren mer eller mindre upplöst och det känns som att barnen för länge sen har glömt oss. Hoppas att jag kan få igång verksamheten igen någongång i framtiden, kanske när jag är klar med studierna här på Gotland. Så länge håller jag kontakten med mina patrullvänner och minns alla dem bästa tiderna som scout. 


Förra årets vårläger med pirattema, tänk så grymt coola vi var då! Med Riktiga tält å allt! :D

 

Våran coolaste drake någonsin, med rörliga vingar å allt :) Känns aldrig som att jag kommer glömma bort den dagen , alla småbarnen tyckte att det var jättekul och det tyckte vi andra ochså :) Minns att Jockes bil fastnade i leran den dagen också, det bästa var när alla stog och skrattade åt honom när han försökte gräva upp den ;)

Av Hanna - 30 maj 2012 20:14

Har ni någonsin varit i en sån situation då en grupp människor går ihop och klagar på en person som de tycker gör dåliga saker? Någon säger något och så håller alla andra med och kommer på fler saker? Har ni då varit del av den där gruppen men inte haft samma åsikter om den här personen, men inte orkat kasta er in i disskussionen och övertyga de andra om att allt inte kan skyllas på den här stackars personen, eftersom att du redan har gjord det så ofta förut och ingen hajade riktigt vad du sa då för de vill de inte. 

Jag är i en sån situation nu, och jag hatar det, men orkar inte lägga mig i. Jag är så jäkla trött på det! Jag tycker att människor i min ålder borde ha "växt upp" nu och slutat med att peka ut folk de inte tycker om. Men tydligen inte. Eller är det så att folk alltid vill/måste ha någon att skylla allt som inte är bra på? Är "mänskligheten" verkligen så sorglig att den inte kan ta tag i sina egna problem istället för att skylla dem på andra? 

Om det här fortsätter hur länge som helst kommer jag antagligen att bli så provocerad att jag säger vad jag tycker om det, men eftersom att jag för tillfället är alltför trött på sånt här folk slår jag bara dövörat till och väntar tills de har lugnat ner sig och blir de människor som jag tycker om igen.

Jag vill inte att någon ska tycka illa om mig så jag säger inget. Jag hade kunnat försvara den här personen men gör det inte för jag tycker att jag har gjort det så många gånger förut. Men nu undrar jag om den här personen inte förtjänar att bli försvarad? jag tycker att den förtjänar det, men gör det inte själv, vill att någon annan ska göra det nu. Så snälla, ta min plats någon för själv orkar jag inte med er längre. 

Presentation


HannaNancy

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards