Alla inlägg den 22 maj 2012

Av Hanna - 22 maj 2012 20:43

Skön dag idag, har bara haft matte nationella hela dagen :) Tycker faktiskt att det är ganska skönt med prov, man blir mer taggad då och tiden verkar gå väldigt mycket snabbare :P Spikade väl inte allt men jag klarar mig :) 

Efter skolan satt jag i parken bredvid busstationen ett tag med några från klassen och hade det skönt, idag var det lagom varmt ute och inte så stekhett som det var igår :P 


Lägger in lite bilder från helgen i sommarstugan nere i Steninge :)

 


Anledningen till att vi åkte ner till stugan var för att vi skulle bygga en ny bod :) Riktigt fin blev den tycker jag, och numera är den även rödmålad ;)

 

Vi firade min morbrors födelsedag lite i efterskott, allt för att få baka en tårta ;)

   

Av Hanna - 22 maj 2012 08:19

Skön dag i skolan igår, första lektionen var inställd så vi utforskade skolan ett tag och så satt vi ute och hade det skönt. Sen var det historia, lunch, svenska, och så engelska, men vår lärare sa att det var för varmt för att sitta och jobba i vår byggnad så vi fick gå hem :) Det var bara jag och Mimmi som behövde vara kvar en stund för att göra det muntliga nationella, som gick riktigt bra :D 

Efter skolan gick vi ner till hamnen och åt glass i glassbaren, det var helt fullproppat med folk. Det var knappt så att man kunde stå i solen ute, men det var nästan lika varmt i skuggan! Men vi gick i alla fall till ett litet mysigt vattendrag där vi åt vår glass :) Och jag kan ha hittat den godaste glasssmaken, vattenmelon sorbet! otroligt smaskigt var det ;) 

På vägen hem blev värmen så påfrestande att vi tog en paus så fort vi kommit förbi den första backen :P Det var inte en behaglig värme! Sen när jag väl kom hem fick jag höra av Mimmi att det var 41° i solen...! 41°?! Jag hoppas att termometern kommer att visa lite mindre idag... 

Men nu är det dags för skola! Har sovmorgon idag eftersom att vi ska ha nationellt prov i matte hela dagen, vi får väl hoppas att det går bra :P 

Presentation


HannaNancy

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards