Alla inlägg under oktober 2012

Av Hanna - 13 oktober 2012 19:14

Ser ett program där det nyss var en kille som gick runt på en fotbollsplan och spelade fotboll med sig själv, då önskade jag att någon skulle se honom och gå fram till honom. Just då höjde han handen och hälsade på någon. Och denne någon sköt honom sedan.... Tja det kanske inte va så lyckat... :P

Av Hanna - 13 oktober 2012 10:29

Snart är det dags för mig att gå till skolan och klippa :) Äntligen är det min tur att få jobba på riktigt! Det fick jag ju i och för sig igår också på inspelningen men det var inte så svårt att ha hand om klappan och sen anteckna lite... :P Jag hade ju inga klaffel att hålla koll på precis eftersom att det bara var en tagning ;) 

Av Hanna - 12 oktober 2012 13:15

Nu äntligen sätter det igång för våran del också! Tekniken är på plats och skådespelarna är redo :) Vi spelar in i Domkyrkan och det är så himla fint! Det känns som att det är hur mycket saker och folk som helst här eftersom att vi i princip har dubbel utrustning och dubbla team eftersom att det ska vara en inspelning med i bild.... Det är inspelningsception ;) Det är lite klurigt att ha koll på allt och en av våra skådespelare är lite förvirrad eftersom att vi har en skådespelar-regissör som säger Tack! mitt i tagningen och så har vi en riktigt regissör som säger det när tagningen är slut. Det gör det lite svårt att veta när vi är klara :) Men det går :P Några andra som är förvirrade pga det är besökarna i kyrkan, för när vi i tagning säger Tack! och börjar gå runt då tror de att vi är klara och så går de framför kameran och sabbar allt.... Men det är ju ganska förståeligt :P



Ni får ursäkta bildkvalitén men bilderna är tagna med mobilkamera så... :P 

Av Hanna - 11 oktober 2012 18:45

Simon skulle till bion ikväll och ta lite bilder utan sitt team så jag och Jonatan följde med honom istället :) Vi tog ett par exteriörer och sen var vi inne och filmade när folk stod i kö och när de fick gå in i salongen :) Hypnotisören skulle visas så Jonatan gick runt bland alla och försökte få folk att märka honom så att de kanske skulle komma på vem han var sen när de såg filmen ;) Det var kul, skönt att få vara med där det händer någonting :P Efteråt gick vi över gatan till Subway och åt :) Lyxigt värre ;) 

Av Hanna - 10 oktober 2012 13:45

Vi har absolut ingenting att göra. Våra skådisar kan inte spela in förens på fredag och eftersom att vi bara har en inställning så tar vi den då, vilket gör att det mesta av den här veckan har gått åt till förarbete som planering och casting. Som vi nu i princip är klara med, jag kan i alla fall inte göra så mycket :P Så nu har Daniel sagt åt mig att jobba lite i Avid och se till så att jag har koll på hur man gör allting tills det är dags att klippa på riktigt. Men det kan jag nu när jag har fräschat upp minnet lite :P Och eftersom att vi bara har en inställning så är det inte så mycket att klippa sen... Så det här känns lite segt :P Men det är kul att vara igång igen, det är så roligt att klippa! Jag önskar att vi hade lite mer klipp så att jag skulle få klippa lite mer men det kan jag ju göra nu :P 


 

Av Hanna - 10 oktober 2012 08:13

Av Hanna - 9 oktober 2012 12:50

Nästan en kilometer från A7 till matsalen... I spöregn. Och sen tillbaks igen :P Det var ju lagom kul ;) Lite jobbigt också när Säveeleverna klagar på att det regnar medan de går utomhus i en halv minut... De borde tänka på oss som måste gå i regnet i tio minuter... Hehe det va lite kallt på tillbakavägen :P Nu ska jag spendera eftermiddagen med att försöka bli torr ;)

Av Hanna - 8 oktober 2012 21:46

Försöker komma på en bra setup och payoff till vår reklamfilm, men det är inte det lättaste... Det ska vara någon frågeställning och så ska svaret finnas på Filmgymnasiet. Allt låter så fult och plastigt just nu... Någon som har nå tips? ;) Det ska rikta in sig till människor som inte riktigt vet att vi finns men som har ett intresse av att gå här :) Jag får väl fortsätta fundera och se om jag kommer på nå bra...

Presentation


HannaNancy

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards