Alla inlägg den 4 oktober 2012

Av Hanna - 4 oktober 2012 16:00

Ikväll var det återigen dags för lite disneyfilm och den här gången blev det Alice i underlandet och Bambi. Jag kommer ihåg att jag såg Alice i underlandet när jag var hemma hos mormor och morfar när jag var liten för de hade den den på VHS... :) Men det var inte någon film jag fässte mig vid, jag såg den inte så mycket och jag kanske inte var så koncentrerad heller :P Det finns delar av den som jag kommer ihåg väldigt tydligt och så finns det sånt som jag inte minns alls. Men den är bra i alla fall :)

Bambi däremot minns jag väldigt tydligt för det var en av mina absoluta favoritfilmer när jag var liten, jag vet inte hur många gånger jag har sett den... Den är i alla fall min favorit disneyfilm och det kan ingenting ändra på :) Det händer inte så mycket i filmen och det finns några låtar som jag var så less på när jag var liten, men de hör liksom till :) Själva filmen är ändå så söt och fin så det gör ingenting att lilla Felin är jobbig och bara stör och jagar stackars blyga Bambi, det löser ju sig ändå :D 

Av Hanna - 4 oktober 2012 15:30

Vi gick igenom filmerna idag på förmiddagen och allt Staffan kunde säga var överlag, vi hade överlag bra bilder, det var överlag bra ljussatt och allas filmer var överlag bra. Men det är väl sån Staffan är antar jag, men det irriterade mig ändå ;) Aja, jag är riktigt nöjd med min insats i alla fall, tycker att vi fick till några riktigt snygga åkningar och många snygga bilder :) Freja, som skrev manuset, va också nöjd så det känns toppenbra :D 


På eftermiddagen gick vi igenom reklamfilmer med Ville eftersom att vår nästa produktion, som börjar redan på måndag, kommer att vara just en reklamproduktion :) Vi fick en historisk bakgrund och så såg vi på lite exempel, alla klipp går att hitta på Filgymnasiets youtube-kanal bland deras spellistor, men jag tänkte att jag skulle lägga upp de bästa här också :)






Efter att vi sett de här var vi mer än taggade på att få höra vad vi skulle få göra under den här produktionen så vi delades in i grupper och fick reda på vad vi ska ha för uppdrag, vem vi ska göra reklamfilmerna åt, och det blev Filmgymnasiet själva för två grupper och Biografen Borgen för den tredje :D En av grupperna som ska göra för Filmgymnasiet ska göra en film som  ska visas på Sagabion i Oscarshamn och den andra ska göra en film som ska läggas upp på Filgymnasiets hemsida och även visas upp när de är på mässa i Stockholm :) Jag hamnade i den gruppen som ska göra film för filmgymnasiet som ska visas på Sagabion :D Och jag ska vara scripta/klipp, vilket är precis vad jag hoppades på :D Det ska bli riktigt kul men det är en kort och intensiv produktion, den är bara två veckor lång, och efter det tror jag att vi kommer vara ganska slutkörda :P Tur att höstlovet inte är så långt bort :)

Presentation


HannaNancy

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards