Alla inlägg under oktober 2012

Av Hanna - 27 oktober 2012 15:08

Mat
Av Hanna - 27 oktober 2012 12:08

Alla är i full gång här hemma :) Pappa fixar nere i källaren, mamma virkar, Molly pysslar och jag ska försöka sy ett kuddfodral... :P Vi får väl se hur det går ;)

Av Hanna - 27 oktober 2012 11:00

Jag, Emma, Evelina och hundarna tog en tur ut i skogen såhär på morgonen och gick till ställen som jag inte varit på sen jättelänge. Vi besökte bland annat stensoffan där jag och Evelina ofta stannade och vilade när vi var ute och gick när vi var små, och ibland framförde pappa barnprogram för oss från bakom ett träd på andra sidan stigen, eller så gjorde jag eller Evvan det... Den var väldigt liten nu i alla fall, och jag som kommer ihåg att man var tvungen att klättra upp på den, nu var den inte högre än mina knän. 

Vi gick förbi bilbanan också, och snickarbacken, tänk vad mycket man har sprungit omkring där :) Jag saknar att inte ha det så nära... 



Såhär såg soffan och trädet ut nu... Tänk vad saker såg annorluna ut när man var liten :) Men det är fortfarande en av mina favoritplatser.

  

Det finns så mycket fin natur i Sura, och det är nog en av alla de saker jag saknar när jag inte är här :)

Av Hanna - 26 oktober 2012 21:45

Vi var bjudna på middag hemma hos faster med familj idag, vilket alltid är lika trevligt :) Det är så kul att träffa alla, det är så jobbigt när man inte får vara med när de träffas annars under året :P Som vanligt blev det mycket prat och mycket skratt, och god mat såklart. 


När vi kom hem (många timmar efter att vi hade ätit) så hade mamma sparat en bit smörgåstårta till mig som hon fått av mormor eftersom att hon jobbade hela kvällen och inte kunde vara med, tänk så mumsigt! 

 


Av Hanna - 25 oktober 2012 11:42

Sitter på bussen på väg in till stan :) Ska möta pappa och äta lunch på nått bra sushiställe... Smaskigt! Sen ska jag leta upp mormor som kommer med tåget :) Och sen ska vi leta upp farfar och Solveig så att vi kan få skjuts hem där det blir fika :) Trevlig dag helt enkelt! Sovmorgon fick jag också, fantastiskt ;)

 

Av Hanna - 24 oktober 2012 19:45

Jag och pappa hittar alltid en massa roliga saker när vi är ute och handlar så det blir ofta väldigt god och spännande mat sådana kvällar ;) Idag var inget undantag :) Det bästa är att det ofta blir godkänt av resten av familjen också, till och med Evelina sa att det var gott, och hon åt även av våran fantastiska efterrätt, fruktcoctail med riven mintchoklad, mmmm! :D


 

Av Hanna - 23 oktober 2012 10:15

Är ute och går på Lindmuren tillsammans med mamma, det är så skönt att vara tillbaka i skogen! Bara träd så långt ögat kan nå :) Det är så här det känns att vara hemma. 

   

Presentation


HannaNancy

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards