Alla inlägg under juli 2012

Av Hanna - 13 juli 2012 18:15

Idag var det dags att lämna Steninge och bege sig till sommarstugan nr 2, och det här året färdades vi med cykel, eller i alla fall en del av oss gjorde det ;) Någon måste ju ta bilarna också :) Vi cyklade till Simlångsdalen på den fina cykelbanan, det är så praktiskt att den går hela vägen från Steninge till Halmstad till Simlångsdalen! :D Platt och fin är den, så det var inga problem att ta sig fram, man behövde ju knappt cykla :P 


Här kommer en hel del bilder från de timmar som resan varade, och då har jag ändå sorterat bort många... ;)

Farväl för i år fina Steninge! Vi ses i juli nästa år igen :)  

Kusinerna och morbröderna var med och cyklade, Molly hade ingen cykel så hon fick åka med i den nyinköpta cykelkärran... :D

Mange fick lite problem med kärran så vi fick stanna till lite och försöka få den att rulla på igen :)


Nu: påväg genom Halmstad

Sträckan mellan Halmstad och Simlångsdalen var fantastisk, Med vackra träd och branta klippor på båda sidorna... Det kändes som att man förflyttats till en sagovärld :)


Nu på slutet går det snabbt! :D

 

Äntligen framme! :D 

Nu är det bara uppförbacken till stugan kvar... Pust! Men kul var det! :D 





Av Hanna - 12 juli 2012 20:15

Sa du sten? Ja jag gjorde visst det. Idag var det den berömda önskedagen så pappa fick alltså själv bestämma vad han skulle fota idag, och det blev jusst stenar. Bra val tycker jag :)


   

Foto: Patrik Löfström  

Av Hanna - 11 juli 2012 22:00

Motsatsen till närbild, här är det utzoomat :) Fina vyer i Steninge :D


   

Foto Patrik Löfström  

Av Hanna - 10 juli 2012 00:30

Dagens tema: något som vi har gott om här vid havet, vatten! Det både blåser in från havet och faller ner från himlen ;)


   

Foto: Patrik Löfström 








Av Hanna - 9 juli 2012 16:45

Triologi var det egentliga temat men det slutade som början, mitten, slut, och det funkar ju det med ;) Vi testade våra nya motorbåtar i havet och körde lite tävlingar, jag vann såklart.... Eller jag tror att det var nått fel på min, den gick saktare än den andra båten ;) Jag fick i alla fall upp min båt väldigt snyggt på land, fast kanske inte vid helt rätt tillfälle, jag fick höra att man skulle avsluta sina varv runt banan innan man lämna båten till nästa tävland ;) 

Men åter till fotona! Ser ni att det är innan, under, och efter bilder? Jag hoppas det för det är det det är tänkt att vara :D Det... 

   

Foto: Patrik Löfström 

Av Hanna - 8 juli 2012 21:15

Eftersom att pappa var hemma idag ville jag ge honom något enkelt uppdrag som han kunde göra varsom helst, så jag sa åt honom att ta kort på skor, men när han kom hit hade han inte tagit några bilder och han skyllde på att jag hade kameran... Hmpf! Han har väl i alla fall en smartphone! ;) Lite kreativa bilder blev det ju till slut :)


   

Foto: Patrik Löfström 

Av Hanna - 7 juli 2012 18:00

Dagens bilder är väldigt olika, och det är ju lite kul att det blev så för en gångs skull ;) Hoppas att ni kan se att alla i alla fall är gröna :D


 

Foto: Patrik Löfström   

Av Hanna - 6 juli 2012 14:15

Eftersom att pappa älskar trappor så tänkte jag att det var dags för det nu :) Och glad blev han :D Och det här första är faktiskt en trappa, även om det ser ut som en stenhög... ;)

 

 

Foto: Patrik Löfström 

Presentation


HannaNancy

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards