Alla inlägg den 20 april 2012

Av Hanna - 20 april 2012 20:30

Min mor är här just nu och det är himla trevligt  :) Vi har varit på utvecklingssamtal och föräldramöte idag och så har vi hunnit med att gå ner på stan och fika och äta god grekisk mat på en trevlig restaurang :) Igår var vi hemma hela eftermiddagen och då lagade vi god mat och sen fick mamma lyssna när jag övade på mitt tal till det nationella provet som jag hade idag istället för i onsdags (det gick bra, jag är väldigt nöjd). Imorgon tar hon sju-båten hem och måste gå upp ganska tidigt, vilket är lite tråkigt för hade hon tagit en senare båt hade hon vi hunnit med att göra lite mer, men nu är det ju så att det ska vara födelsedagsfirande hemma hos oss imorgon och det kan man ju inte missa :) Det har varit trevligt att ha fått lite besöök från fastlandet i alla fall och vem vet, det kanske blir fler besök i framtiden?

Av Hanna - 20 april 2012 20:00

Den här veckan har vi fått reda på att det ska göras nedskärningar på filmgymnasiet eftersom att politikerna här tycker att det är för få som söker linjen. Det betyder att en lärare ska bort, och det blir då vår filmhistorialärare Martin, och det tycker vi är jättetråkigt :( Jag har själv valt filmhistoria på mitt individuella val inför tvåan och det gjorde jag mest eftersom att Martin är en sån fantastiskt bra lärare som verkligen bryr sig om och älskar det han gör. Den läraren som kommer att ta över undervisningen i filmhistoria är också väldigt bra, men jag tror inte alls att det kommer att bli samma sak. 

Presentation


HannaNancy

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards