Alla inlägg den 15 oktober 2013

Av Hanna - 15 oktober 2013 13:59

Idag var vi på Wisby hotell och lyssnade på författare som berättade om sina böcker. Det var Magnus Nordin och Emma Abrahamson, om ni vet vilka det är. De pratade om sina böcker och Emma pratade mycket om sitt liv. Det var intressant och ganska kul, Magnus hade skrivit böcker som utspelar sig på Gotland och som handlar om Zombies och varulvar, och sånt är ju alltid spännande :) Emma skrev böcker om hur det är att flytta till och bo i London och så, mycket var sånt som hon själv gjort i sitt liv så det var roligt att höra för det var lita annorlunda saker. 


Efter det gick vi till skolan och åt och sen var skoldagen slut. Nu ska jag skriva på en svenskuppgift om språkhistoria som ska bli klar imorgon, och så kanske jag skriver på mitt kulturarbete också... Allt ska lämnas in nu innan höstlovet, men det är skönt för då är det klart sen :) 

Av Hanna - 15 oktober 2013 13:11

Igår var det någonting som skulle göras hela tiden, först var det lektionena i skolan, vi hade sista religionskunskapen innan provet som är på torsdag så vi gick igenom det sista och tittade på likheter och skillnader mellan de abrahamitiska religionerna (det är dem vi har prov på). Sen hade vi kulturhistoria och jag trodde att jag skulle ha min muntliga presentation men Philippa ville ta min plats så jag får ha det på fredag istället :) Sen hade vi långlunch och då satt vi och spelade kort i cafeterian, det är det bästa på måndagar... För jag vinner faktiskt ganska ofta, i alla fall om inte Teddy är med... Sen var det dags för idrott! Vi hade badminton och pingis. Jag tycker väldigt mycket om badminton så det var riktigt kul. En omgång fick jag spela mot en kille som var jättestark så han sköt jättelångt hela tiden och jag fick hoppa för att nå dem och ta i för att få fjädern över nätet... Men det var kul! 

Sen så körde vi rundbadminton med tre pluppar, alltså att man fick göra tre missar innan man åkte ut, och de två första gångerna som jag skulle slå så missade jag av olika anledningar. Dels var det för att hon som slog till mig gjorde något knas som jag inte kommer ihåg... :P Så sen när det var hon som servade till mig så räddade jag inte henne utan jag visste att hon inte kunde serva rätt så den blev nte giltig och så fick hon en plupp.... Lite elakt kanske men hon var elak mot mig först, och det gäller ju att vinna.... Sen slog jag ut henne igen senare bara för att jag hade två pluppar och hon bara en. Sen åkte jag ut innan henne men då var det någon annan som slog ut mig i alla fall :P 

jag hoppas att ni förstod det där... 

Sen körde vi pingis i alla fall och det har jag aldrig varit bra på, dels för att vi nästan aldrig har kört det på idrotten och dels för att jag inte har så jättebra bollsinne, men det hade alla jag spelade mot. Jisses vad de kunde fånga bollarna när de ramlade ner från bordet! Själv fick jag ju springa genom halva salen och jaga dem... Och när de fastnade vid nätet så nådde jag dem inte ens... Men det såg väl kul ut i alla fall kan man ju hoppas... :P Jag kunde i alla fall spela bättre än vad jag kom ihåg, det var väl för att Maria lärde mig lite senast vi spelade... :) Jag fick till och med poäng! Och en gång gjorde jag något snyggt slag för han jag spelade reagerade som att det var coolt :) Det är förresten jätteirriterande att en som är med i den klassen är jättelik min gamla tränare, han är som en yngre version. Ser likadan  ut och pratar på samma sätt... Det är nästan lite läskigt. Han är i alla fall snäll och trevlig också :) Alla var så snälla när jag sköt utanför hela tiden, en kille som inte var ombytt satt och kastade bollar till de som spelade med mig hela tiden bara för att jag sköt bort dem från bordet hela tiden... Hehe :P 

Sen när jag väl kom hem så skulle jag plugga lite men det blev inte mycket av för vi slutade vid tre och vid sex skulle jag till Jonatan för vi hade filmkväll igår och innan dess behövde jag äta och sånt. Sen när jag kom dit såg jag, Jonatan, Victor, Emma och Linnea på Final destination 4, vi håller på att se alla dem filmerna och nu har vi bara en kvar, och den äldre Kalle och Chokladfabriken. Det är så skönt att vi har sånna kvällar fast vi har mycket att göra denna vecka. Jag hoppas att vi kan fortsätta med sånt hela året. 


Jonatan har klagat på att jag inte nämner honom så ofta här mer än vad jag nämner någon annan så nu tänkte jag göra det, för i söndags mådde jag inte så bra. På morgonen mådde jag dåligt, på dagen var det helt ok och på kvällen mådde jag jättedåligt :S Och då var han så himla snäll och underbar! Jag var hemma hos honom och mådde illa och visste inte var jag skulle ta vägen och då fixade han en varmvattenflaska, te och vanligt vatten och frågar om jag har tagit någon tablett och kommer med förslag på vad jag kan göra för att må bättre och bara håller sig nära. Det var så skönt att veta att han ställer upp så och tar hand om mig :) Och nu mår jag bra igen! Frisk som en nötkärna som man säger ;)

Presentation


HannaNancy

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards