Alla inlägg den 11 oktober 2013

Av Hanna - 11 oktober 2013 22:07

 

Mission accomplished! :D 

Av Hanna - 11 oktober 2013 21:48

Jag fick ut den där stora spindeln förresten, för er som har gått och undrat... ;) Han satt på dörren en dag och då var det bara att öppna och svepa ut honom i regnet, haha! Jag hann vara glad för det i ungefär en halv dag för sedan hittade jag en ny spindel i mitt kök... :( Han är lite mindre, men ändå stor. Jag ringde mamma och klagade och då sa hon att jag skulle döpa honom och ha honom som ett husdjur, det var så vi gjorde med myror när jag och Evelina var små för annars var vi så rädda... och det fungerade ju så jag har döpt min spindel till Otto, och jag har inte sett honom sen han fick sitt namn. Det är ju bra, han kanske är på semester ute i skogen... Jag hoppas det. 

Av Hanna - 11 oktober 2013 20:49

Det händer så mycket i mitt liv just nu, och samtidigt så händer det ingenting. Hela klassen var på en framtidsmässa igår då vi fick veta lite mer om vad vi kan göra efter att vi tagit studenten. Det var föreläsningar om Lunds universitet, Lindköpings och KTH bl.a Så just nu tänker hela klassen mycket på vad som händer om ett år, vad man ska plugga och var någonstans. Själv så vet jag att jag vill åka hem igen och studera vidare i Västerås. Mamma tycker att jag ska gå beteendevetenskap och pappa tycker att företagsekonomi är bra. Och det verkar intressant! Och idag sa Linnea att jag kanske borde gå statsvetenskap för det tror hon passar mig, och det var ju också väldigt intressant! Jag och Linnea satt för någon vecka sedan och pratade om politik och samhällsfrågor i någon timme och kom fram till en massa bra saker som vi tycker att det borde bli ändring på, och så kom vi på att vi borde skapa ett projekt och sätta oss in i de här sakerna och se om det verkligen går att ändra på. Det är väldigt intressant och Linnea är en väldigt bra person att disskutera med. Så jag känner att det kanske är dags att sätta sig in i vad det finns för utbildningar i Västerås och sådär så att man vet vad man ska söka sen :) 

Andra saker som händer är alla produktioner jag är en del av, det är slutprojektet som jag är produktionsledare i, Philippas film som vi kallar den. Vi har kommit ganska långt med förarbetet, vi har manuset klart, mycket av bildmanuset, de flesta skådespelarna och musiken (Philippa har skaffat tillstånd av den norska gruppen Ylvis så vi får använda deras låt The fox som är ganska omtalad just nu, häftigt!). 

Sen så börjar vi ju på A7 om två veckor och då ska vi nästan direkt dra igång med novellfilmerna och där är jag också produktionsledare. Där är vi inte lika väl förberedda, manuset är inte klart än, det ska fortfarande justeras lite och så har vi inte träffats i gruppen än... Borde nog göra det nästa vecka.... 

Sen så spelade vi ju in för gotlandsmusiken i våras och det materialet ska ju klippas vilket är mitt ansvar, men där är ljudet inte synkat än för det är problem med det och jag har ingen aning om när det kommer att lösas, om det änns kommer att lösas... 

Tja det var nog alla... :P Och samtidigt som alla dessa är på gång så har vi ju nu snart haft all kärnämnestid för den här terminen, det är bara en vecka kvar. Sen kommer vi i och för sig fortsätta med kulturhistorian en gång i veckan men resten är det uppehåll med. Så nu är det lite sista arbeten som ska in och som har lämnats in, men det har inte varit lika jobbigt nu som i våras i alla fall, men då anslutade vi ju alla kurser också :P På det stora hela så tycker jag att alla kurser har varit hyffsat roliga den här hösten, naturkunskapen är intressant och det är jag så nöjd med :) Mamma tycker också om det för hon skulle bli glad om jag läste vidare inom det sen, men det tror jag mer är Mollys område ;) Kulturhistorian var så himla kul när vi jobbade om Egyptien och Mesopotamien men nu när vi har gått vidare till det antika Grekland så har det blivit lite klurigare, fast jag hoppas att jag har hittat bra information nu så att jag kan skriva ihop något bra tills nästa vecka :) Svenskan är ganska lätt nu, vi skriver fakta om språkhistoria och det är mest att läsa och samanfatta och ge exempel på skillnader och sånt. På religionen går vi just nnu igenom de abrahamisitska religionerna och det har jag gjort förut så det är inte heller så svårt. För någon vecka sen var vi och hälsade på hos Jehovas vittnen, det var väldigt intressant! Vi fick ställa frågor och så berättade de vad de tror på :) Spännande att höra hur någon annan ser på saker :) 

Och jag har tänkt flera gånger att jag inte har skrivit någonting om mitt individuella val! För det har jag väl inte? Jag har i alla fall idrott och hälsa två, en fortsättningskurs på den jag gick i ettan/tvåan. Och det är så kul! Den är upplevelse-inriktad så vi gör många roliga saker, vi har bland annat åkt mountainbikes vilket var jättehäftigt, jag körde en mil ensam i skogen för de andra var snabbare (det är jag, en till tjej och 18 killar...) (de körde förresten fel också) och det var en sån häftig upplevelse! Gotland känns som ett väldigt bra ställe att cykla på också för det finns nästan inga uppförsbackar, så det går jättelätt. Jag förstår varför min morbror håller på med det :) Och jag såg en räv! Åh det var nästan det bästa, jag blev så himla glad :D 

En annan sak som vi kommer att göra är att rida, åh vad jag ser fram emot det! Som sagt, det är två tjejer och 18 killar i klassen... ;) Det blir nog två roliga timmar det! 


När jag inte går i skolan eller tänker på skolan så händer det ju andra saker, vi har haft pizzakväll hos Simon, förhäxadkväll hos Maria (då vi också spelade in en ny Chuckie and the Goat-låt, vi får väl se hur det går med den...), final destination/batman kvällar hos Jonatan och Victor, jag och Emma är mitt i sagan om ringen filmerna, vi ska se alla men det går lite långsamt :P Och så simmar jag varje tisdag med några från klassen :) Det känns lite jobbigt eftersom att jag vet att jag inte simmar så himla bra efter att jag har sett hur Molly simmar... Borde ta med henne någon gång så att hon kan visa oss hur man ska göra x) 

Igår satt jag förresten och pratade med Chuckie i tre timmar på Max efter att vi hade varit på mässan. Hon var tvungen att vänta på att hennes träning skulle börja och jag kunde inte gå hem eftersom att det var en elektriker här då så då passade vi på att chilla lite. Det var väldigt trevligt, det är så skönt att prata med folk man umgås med en och en för det händer så sällan, vi gör alltid så mycket i grupp här vilket ju är fantastiskt bra det med, men ibland blir det för mycket av det goda :) 


Jag inser att jag har skjutit upp det här med att blogga väldigt länge, för jag har så mycket att skriva om... Det är faktiskt en av anledningarna till att jag inte skriver så ofta, jag vill så gärna skriva allt och det känner jag háldrig att jag har tid/lust med att göra... Men jag borde förstås skriva ändå, jag tänker ofta på vad jag ska skriva. Har jag inget annat att tänka på så  brukar jag sätta ihop inlägg i mitt huvud, så har det alltid varit och det var ju där för jag började blogga så att jag skulle få ut allt det... En annan anledning till att jag måste ta mig tid att blogga är att det faktiskt är folk som läser min blogg som vill att jag ska skriva, som min mamma som vill hålla koll på mig och farfar som tycker att jag skriver bra... Det blir jag så glad över när jag får höra, för jag tycker att han skriver så himla bra. Han har skrivit ut allt jag har bloggat och har det i ett häfte och jag har hans bok, då kan vi sitta och bläddra och läsa vad den andre ha skrivit, det är ju kul! Han är också en av anledningarna till att jag började blogga, för när jag läste hans bok så insåg jag hur mycket han minns av sitt liv och jag kan ju knappt komma ihåg vad jag åt till middag igår... Men jag tänkte att om jag bloggar så glömmer jag inte allt i alla fall :) 

Nu hoppas jag att jag blir bättre, men så säger jag alltid... Kanske blir det bara såhär långa inlägg från och med nu? Vi får väl se, men en blandning vore väl bra....

Presentation


HannaNancy

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards