Alla inlägg den 29 mars 2014

Av Hanna - 29 mars 2014 22:30

Jag cyklade till Simon kvart i nio imorse eftersom att det var dags för inspelning, och kom dit helt varm, det är så soligt ute! Det känns synd att vi var inne större delen av dagen och filmade men men, så är det ibland. Kommer förhoppningsvis fler fina dagar. Jag var där vid nio i alla fall och fick hjälpa Simon med hans frukost vilket var tur för då fick jag smaka av hans nypressade grapefruktjuice och det var jättegott... Sen rullade resten av teamet in och så förberedde vi oss för inspelningen, sen kom vår skådis vid elva och så spelade vi in till halv fyra ungefär. Tror vi fick till den snyggaste bilden i hela filmen idag också så det var riktigt kul! 

Chuckie lekte lite i pausen med mikrofonskyddet, och blev så besviken när det åkte av hennes näsa hela tiden haha :) 

   

Efter inspelningen plockade vi ihop och sen åkte jag hem till Jonatan, han låg helt utslagen inne på sitt rum för han hade varit ute kvällen innan... Jag tänkte försöka få ut honom för solen lyste fortfarande men jag råkade lägga mig på sängen och somnade som en stock... Vaknade inte förens nån timme senare och då var det snart dax att gå till filmfestivalen som hölls på Roxy, tre filmer från filmgymnasiet var med och tävlade vilket var kul, däribland Blindate som jag jobbade med i höstas. Jonatan gick dit i mjukisbyxor, vilket jag klagade på, eftersom att han ju ändå "inte skulle vinna något"... Vi gick dit i alla fall och träffade Maria (!!! Hon är tillbaka! :D) och Simon och såg alla filmerna. Det var väldigt många bra, lite blandade genrer också vilket var kul. Det var två dokumentärer som var roliga och väldigt bra :) När det var dags för prisutdelningen så började de med att dela ut hedersomnämnanden, och vem får inte det om inte manusförfattaren till Fjärde dimensionen, Jonatan. Haha, det var så kul för han blev så glad och förvånad och så hade han sina mjukisbyxor på sig... Knäppisen. Prisutdelarna var i alla fall väldigt imponerade och Jonatans självförtroende när det gäller manusskrivning fick sig en rejäl boost, bra det! 

Sen var det dags att avslöja vilken film som vunnit i vår klass och då var det Fjärde dimensionen, och eftersom att Jonatan var den ända med någon koppling till filmen som var där så fick han hämta det priset också. I priset ingår en resa till Trollhättan för två och medverkan i Novemberfestivalen, och eftersom att Jonatan var den ända där så fick han en av platserna, den andra går till regissören. Sen efteråt var det fotografering av Jonatan med två diplom, två rosor och mjukisbyxor... Nästa gång han går på filmfestival tror jag nog att han är bättre klädd ;) 

Presentation


HannaNancy

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards