Alla inlägg den 7 maj 2015

Av Hanna - 7 maj 2015 22:45

Idag har varit en klassisk semesterdag, dagen började med frukost med sjöutsikt (från matplatsen inomhus) sedan tog jag en löprunda i regnet,det är tur att naturen är så vacker här annars hade det varit för trisst. Det gick inte så snabbt men det blev ändå 5 kilometer. Ska satsa på samma imorgon. Efter det tog jag det lugnt och läste, kollade lite på Elin som höll på att trixa med ett par shorts som hon ska sy, hon fixade med mönster och beskrivningar och det verkade väldigt frustrerande ibland, hehe. Sen gjorde jag mat, kycklingsoppa med lite kyckling och mycket grönsaker... Sedan kom mormor och sedan begav vi oss ut på en roadtrip som höll i sig resten av dagen. Vi var och kollade på en stor bil som Mange är sugen på att köpa, vi åkte runt i den ett tag och sedan fick vi använda den för att starta vår bil, för Elin och jag hade tagit slut på batteriet när vi suttit i bilen och haft radion på. Så det blev startkablar. Alltid lär man sig nått!
Sen åkte vi till Linnés trädgård och gick omkring där och såg på naturen, det var väldigt fint. efter det bestämde vi oss för att åka till IKEA i Älmhult, för vi var ändå i närheten. Där åt vi mat och gick runt och kollade på grejer, vi satte oss i bilen igen precis när de stängde. Sen körde jag tillbaka hit till stugan. Jag tror att vi tillsammans såg åtta rådjur på vägen, det var lite läskigt men de höll sig i vägkanten.
När vi kom hit så gjorde jag varm choklad och så hade mormor med sig hembakta brödbullar så jag tog en så blev det kvällsfika, återigen med havsutsikt. Riktigt mysigt och nu är jag nöjd med dagen.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


HannaNancy

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards