Alla inlägg under december 2012

Av Hanna - 13 december 2012 16:45

Var på skolan imorse och såg på luciatåget. De var riktigt duktiga och sjöng och spelade väldigt bra :) Jag tror att alla som går musik var med och kanske några till... Det roliga var i alla fall att de flesta verkade ha sina lucialinnen som de haft i högstadiet, vilka nu var lite för korta så man såg de flestas fötter. Och eftersom att de är musikare så använder de fötterna till att hålla takten, så det var en hel del tår det viftades med, vilket var väldigt underhållande. 


Ni vet den där kolibri-sången som är med i Kalle Ankas julafton? De sjöng den! Det var så mysigt och så stämningsfyllt. Maria gick och nynnade på den resten av dagen och vi var så nöjda :D 


 

Bild: Philippa Kihlberg, philippak.se

Av Hanna - 13 december 2012 08:25

Börjar morgonen med en lussekatt och luciatåg på tvn, snart blir det luciatåg i skolan :)

Av Hanna - 12 december 2012 20:41

Förra onsdagen var reklamfilmens beställare på besök på Filmgymnasiet och då var även tidningen på plats :) Vi berättade lite om produktionen och han som intervjuade verkar ha blivit ganska imponerad, haha :D 

Lite jobbigt att vi fick vara svart/vita bara... Men det är väl så det här här på ön ;)


         

Av Hanna - 12 december 2012 09:41

Det här är faktiskt allt ni får såhär på morgonen :)

Av Hanna - 11 december 2012 09:15

Spenderade förmiddagen i kyrkan, hela klassen var där med engelskan. Vi har skrivit texter som ska ingå i en fotoutställning som ska hållas där i januari, och vi var där för att känna stämningen och läsa varandras texter. 


 

Av Hanna - 6 december 2012 21:21

Har suttit på A7 i sex timmar och jobbat med en film som inte kommer bli mer än 40 sekunder, och jag håller fortfarande på! Men det är så kul att bara sitta och leka och testa olika saker :D Det känns nyttigt att jobba i det här programmet också, det var ju ett tag sen sist och man vill ju inte glömma någonting :)

Av Hanna - 6 december 2012 17:00

Skulle ha muntligt på samhällsvetenskapen idag, vi har ju fått varsitt parti tilldelade oss som vi skulle redovisa om i grupp då vi också skulle låtsas vara medlem i det partiet. Jag fick Sverigedemokraterna, vilket var lite provocerande men samtidigt kul. Men imorse när jag sulle leta upp mina anteckningar som jag hade mejlat till mig själv så kunde jag inte hitta dem någonstans, jag blev mer och mer frustrerad men hittade dem till slut i skräpposten, där mail hade lagt dem. Lite roligt tycker jag, eftersom att jag inte kommer ihåg att det har hänt förut :)


 

Av Hanna - 4 december 2012 22:26

Det här måste ju i alla fall vara den mysigaste månaden, det är mörkt ute och man får tända fina ljus, det snöar och man kan åka pulka och skidor, man kan se på julkalendern tidigt på morgonen och man kan ha en egen där man får öppna en ny lucka varje dag! Och så är det kallt och härligt ute och man kan ha på sig en massa varma och mysiga kläder, både inne och ute. Och så kan man dricka varm choklad som man bränner sig på och gott te med julkryddor :)

Väldigt mysigt tycker jag!

Presentation


HannaNancy

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16
17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards